کد خبر: ۲۱۴۳۴
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۰

کاهش هزینه‌های تولید محصولات نانو با دستگاه کلوئید فلزی

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از کاهش هزینه‌های تولید محصولات نانو توسط دستگاه تولید نانو کلوئید فلزی خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»،در خصوص دستگاه تولید نانو کلوئید فلزی با استفاده از روش انفجار الکتریکی سیم، اظهار کرد: دستگاه تولید نانو کلوئید فلزی قابلیت تولید رنج وسیعی از نانوذرات فلزی را دارد. در واقع با تبدیل هر فلز به سیم فلزی نازک می‌توان نانوذرات فلزی را تولید کرد که این امر یک روش فیزیکی  برای تولید نانو ذرات فلزی است.

او افزود: این روش، یک روش پلتفرم، تکنولوژی است و امکان تولید رنج وسیعی از محصولات نانوی به صورت ذرات فلزی را در محیط‌های مختلف غیر الکترولیت دارد که تولید نانو نقره، نانو طلا و نانو مس از ویژگی ها و قابلیت های این دستگاه است.

کاویانی بیان کرد: جدید و خاص بودن این تکنولوژی سبب شده است تا صرفا چند کشور محدود به آن دسترسی داشته باشند که خوشبختانه ما توانستیم این روش را در داخل کشور بومی سازی کنیم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: در کنار این تکنولوژی، تولید نانوذرات فلزی در محیط مایع جدیدترین روش محسوب می‌شود، زیرا اصل تکنولوژی تولید نانوذرات در محیط‌های گازی برای تولید یک فلز خاص محسوب می‌شود. بر اساس تغییرات انجام شده ما توانستیم قابلیت تولید انواع نانو ذرات را در مدیا‌های مختلف، با یک دستگاه و به سادگی فراهم کنیم ؛ بنابراین از این دستگاه در آزمایشگاه‌ها و همچنین حوزه های صنعتی برای تولید محصولات مختلف استفاده می‌شود.

او در خصوص مزیت این دستگاه گفت: ارزان بودن این دستگاه یکی از مهم ترین مزیت های آن است و  می توان گفت، هر فلزی که قابلیت تبدیل به سیم شدن را داشته باشد می‌توان نانوذرات آن را تولید کرد. در کنار موارد گفته شده توانایی ساخت محصولات مختلف تنها با تغییر یک قرقره فلزی یکی دیگر از مزیت های این دستگاه است که می توان به آن اشاره کرد.

کاویانی افزود: تولید نانو آلیاژ‌های فلزی معمولا هزینه های بسیار زیادی را به همراه دارد  اما دستگاه تولید نانو کلوئید فلزی هزینه تولید این نانوآلیاژ ها را تاحد بسیار زیادی کاهش داده است.

او در خصوص نمونه های مشابه تصریح کرد: این دستگاه نمونه خارجی مشابهی ندارد و صرفاً یک نمونه مشابه از این دستگاه مشاهده شده است که هزینه مشابه داخلی آن یک سوم نمونه مشابه خارجی است .

مدیر عامل این شرکت دانش بینان در نهایت بیان کرد: تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ها برای مراکز تحقیقاتی دانشگا‌های و پژوهش سرا‌ها به تولید رسیده است و همچنین صادراتی  را هم به دیگر کشور‌ها از جمله تاجیکستان داشته ایم.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی