کد خبر: ۲۱۵۱۸
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۰

بلندگو‌ها از زمان اختراع تاکنون چه پیشرفت‌ هایی داشته‌اند؟

بلندگو یکی از اختراعاتی است که به کمک بشریت آمده و از آن در موارد مختلف استفاده های بسیاری شده است.

گزارش «نبض فناوری»، به نقل از المرسال؛ بلندگو، متشکل از یک مبدل الکتروآکوستیک است که سیگنال الکتریکی را به صدا تبدیل می‌کند و گاهی اوقات نیز شامل ترانسفورماتور‌های جداگانه‌ای به نام درایور است. بلندگوها در طول زمان تغییرات بسیاری را به خود دیدند و کم کم آنقدر کوچک شدند که امروز قابل حمل شده و حتی در جیب هم جا می‌شوند.

اطلاعات عمومی درباره بلندگو

 بیش از یک برنامه عملیاتی در سیستم‌های بلندگو وجود دارد به خصوص اگر سطح فشار صدا زیاد باشد یا دقت بالایی نیاز داشته باشد. در این زمان از درایور‌های جداگانه برای تولید مجموعه‌ای از فرکانس‌های مختلف استفاده شود. این برنامه‌ها به عنوان ساب ووفر با فرکانس‌های بسیار پایین هستند که علاوه بر تقویت کننده میان برد با فرکانس‌های متوسط ​​و یک تقویت کننده با فرکانس بالا شناخته می‌شوند.

مراحل پیشرفت بلندگو در طول زمان

اختراع بلندگو و توسعه آن با گذشت زمان

ارنست ورنس وو زیمنس معروف به ورنر فون زیمنس اولین بلندگو را اختراع کرد. این مخترع در سال ۱۸۱۶ میلادی متولد شد و در سال ۱۸۹۲ میلادی درگذشت. او آلمانی بود و شرکت زیمنس و هالسک را تأسیس و مدیریت کرد. او از این شرکت‌ها برای تولید بسیاری از دستگاه‌های الکتریکی استفاده کرد. ارنست اولین تقویت کننده را در سال ۱۸۷۷ ثبت اختراع و جهانیان را شگفت زده کرد.

در سال ۱۸۹۸ میلادی، الیور لود، مخترع انگلیسی حق ثبت اختراع شماره ۹۷۱۲ را به دست آورد. او با اختراعش توانست برخی تنظیمات را در بلندگو و جداکننده‌های غیر مغناطیسی تغییر دهد.

در سال ۱۹۲۴، معجزه واقعی؛ دستیابی چستر رایس و ادوارد واشبرن کلوگ حقوقی به بلندگو بود که حاوی سیم پیچ متحرک مدرن است. طراحی آن‌ها منحصر به فرد بود و توانست موفقیت بزرگی کسب کند و به نام بلندگو Radiola شناخته شد. این تقویت کننده با این تفاوت که می‌تواند کیفیت صدا را افزایش دهد و از وجود اعوجاج بکاهد، متمایز شد.

مراحل پیشرفت بلندگو در طول زمان

اهمیت اختراع بلندگو برای بشر

بلندگو یکی از دستگاه‌هایی است که برای اهداف گوناگون به نفع بشر بوده، زیرا سیستم ارتباطی را تقویت می‌کند. علاوه بر این بلندگو‌ها در جنگ و همچنین سرویس‌های مخفی و سایر مصارف متفرقه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بلندگو به یکی از اختراعاتی بدل شده که در ایجاد انقلابی شگرف در صنعت موسیقی و رونق بی سابقه آن سود بزرگی به همراه داشته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی