کد خبر: ۲۱۵۲۳
|
۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۰
پس از گوگل و فیس بوک؛

تغییر سیاست حریم شخصی اپل برای بمباران تبلیغاتی کاربران

اپل به تازگی تغییراتی در سیاست حریم شخصی خود ایجاد کرده که از نظر کارشناسان به معنای بمباران تبلیغاتی کاربران آیفون خواهد بود.

گزارش «نبض فناوری»، در حال حاضر بازار تبلیغات آنلاین در کنترل فیس‌بوک و گوگل است و اپل هم قصد دارد با ورود به این بازار سود سرشاری به جیب بزند.

مؤسسه تحلیلی آر بی سی کاپیتال مارکتس بر این باور است که از زمان به‌روزرسانی نرم افزاری آیفون در آوریل امسال، اکثر آیفون‌ها به کاربران امکان داده‌اند فهرست برنامه‌هایی که قادر به پیگیری فعالیت‌های افراد هستند را انتخاب کنند. دسترسی به این اطلاعات حیاتی به شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک کمک می‌کند تا آگهی‌هایی مطابق با نیاز و سلیقه افراد را برای اشخاص نمایش دهند و تأثیر این کار را بر روی کاربران برآورد و اندازه‌گیری کنند.

این قابلیت که از سوی اپل شفافیت پیگیری برنامه‌ها یا ای تی تی نام گرفته، برخی شرکت‌های فعال در زمینه تبلیغات دیجیتال و نیز شرکت‌های بازی موبایل مانند فیس‌بوک را نگران کرده است. آنها بر این باورند رویه مذکور باعث می‌شود که تبلیغات آنلاین از طریق پلتفرم‌های وابسته به اپل گران‌تر و مشکل تر شود.

براد اریکسون تحلیل‌گر این مؤسسه می‌گوید: تغییرات سیاست‌های حریم شخصی اپل نشانه تلاش آن برای رقابت در بازار تبلیغات آنلاین است و احتمالاً هدفمندی این تبلیغات در حد بالایی خواهد بود.

برچسب ها: فیس‌بوک گوگل اپل
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی