کد خبر: ۲۱۵۵۰
|
۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۰

رکورد طولانی‌ترین کابل زیردریایی جهان شکسته شد

طبق گفته مسئولان فیسبوک طول کابل ۲ Africa، هشت هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده و به ۴۵ هزار کیلومتر می‌رسد.

گزارش «نبض فناوری»، به نقل از newsbeezer، کابل ارتباطی زیردریایی ۲Africa که توسط فیسبوک پشتیبانی می‌شود، طولانی‌ترین کابل در جهان خواهد بود. شرکت فیسبوک اخیرا اعلام کرده است که طول کابل اینترنت مخصوص زیر آب به نام ۲Africa حدود ۸ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد. این کابل با توسعه ۴۵ هزار کیلومتری طولانی‌ترین کابل ارتباطی زیردریایی در جهان خواهد بود و از اروپا به آفریقا تا خلیج فارس، هند و پاکستان نیز منتقل می‌شود. رکورد فعلی طولانی‌ترین کابل زیردریایی SEA-ME-WE ۳ است که بیش از ۳۹ هزار کیلومتر طول دارد و ۳۳ کشور را به هم متصل می‌کند.

کابل زیردریایی

فیسبوک اعلام کرد که ۲Africa به ۳ میلیارد نفر در ۳۳ کشور جهان خدمات رسانی می‌کند. فیسبوک روی هفت کابل اینترنت زیر آب سرمایه گذاری کرده است که دو کابل آن در حال حاضر آنلاین هستند. گوگل نیز سرمایه گذاری زیادی در ساخت کابل‌های زیر دریا انجام داده است و پنج پروژه کابل خصوصی در دست اجرا دارد. شرکت گوگل نصب کابل Grace Hopper به طول ۶ هزار کیلومتر را که ایالات متحده، اسپانیا و انگلستان را به هم وصل می‌کند، به پایان رسانده است.

کابل ۲Africa

طول کابل ۲Africa متعلق به فیسبوک هنگام رونمایی در مه سال ۲۰۲۰ از ، ۳۷ هزار کیلومتر بود. فیسبوک بخشی از کنسرسیوم شرکت‌هایی است که در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند. نقشه کابل ۲Africa از مدت‌ها قبل مشخص شده بود. طبق برنامه‌های اعلام شده توسط فیسبوک، کابل ۲Africa باید در مدار آفریقا قرار گیرد و به اروپا متصل شود. به گفته فیسبوک، برنامه توسعه یافته مروارید شامل کشور‌های عمان، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، کویت، عراق، پاکستان، هند و عربستان سعودی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی