کد خبر: ۲۱۶۰۴
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۰

اسپری نانویی با دوکاربرد هم‌زمان ضدعفونی و ترمیم زخم تولید شد

یک شرکت ایرانی فعال در زمینه نانو، موفق شد اسپری ضدعفونی‌کننده حاوی نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه کند که برای ضدعفونی‌کردن و ترمیم زخم قابل استفاده است.

به گزارش« نبض فناوری» مهدی قهرمان ترمه مدیرعامل این شرکت نانویی گفت: در این محصول به دلیل وجود نانوذرات نقره، اکسیژن فعال تولید شده که موجب تخریب غشای سلولی میکرواورگانیسم‌ها می‌شود. این اسپری می‌تواند روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی در موضع زخم تاثیر بگذارد. همچنین از رشد و تکثیر باکتری‌ها در محل زخم جلوگیری و به روند التیام زخم و شکل‌گیری بافت جدید کمک شایانی کند.

وی بیان کرد: این اسپری بر خلاف اکثر پمادهای زخم و سوختگی که موجب تحریک، سوزش، درد و خارش در محل زخم می‌شوند، عاری از این نوع عوارض جانبی است.

قهرمان ترمه ادامه داد: یکی از مزیت‌های این اسپری آن است که از نانوذرات فلزی برای ایجاد خاصیت ضدعفونی‌کنندگی استفاده می‌شود، در حالی که یون‌های نقره به سرعت جذب خون شده و از بدن خارج می‌شود، این نانوذرات فلزی، روی سطح زخم باقی مانده و علاوه بر ایجاد خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، به ترمیم زخم نیز کمک می‌کند.

وی گفت: نانوذرات مورد استفاده در این محصول در خود شرکت تولید می‌شود، در واقع هم نانوذرات را تولید می‌کنیم و هم از آن برای ساخت اسپری استفاده می‌کنیم. به دلیل نوع فرمولاسیون این محصول، غلظت نانوذرات در آن بسیار کم بوده و در عین حال اثربخشی محصول بسیار بالا است. دو دانشگاه به عنوان پشتیبان فنی به ما کمک می‌کنند و از حمایت‌های علمی این دو دانشگاه بهره‌مند هستیم.

این پژوهشگر یادآور شد: این محصول به تولید انبوه رسیده و وارد بازار شده است. افغانستان یکی از مشتریان این اسپری است. در حال حاضر در بیشتر شهرهای بزرگ داخل کشور، نمایندگی فروش داریم و این محصول به سادگی قابل تهیه است. فقط در تهران ماهانه ۲ هزار اسپری نانویی به فروش می‌رسد.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی