کد خبر: ۲۱۶۲۰
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

چین لینک چیست/ آیا در دنیای رمزارز روی آن سرمایه گذاری کنیم؟

بلاک چین دارای محدودیت هایی است که برای حل کردن آن ها از Chainlink به عنوان پلی استفاده شده است.

گزارش «نبض فناوری»، بلاکچین از زمان راه اندازی بیت کوین)اولین رمزارز که در سال 2010 راه اندازی شد( شاهد افزایش محبوبیت چشمگیری بوده است. بلاک چین دارای مزایای متعددی از جمله عدم تمرکز و امنیت است. تقاضا برای ارز غیر متمرکز باعث محبوبیت بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان شده است.

اما بلاک چین محدودیت هایی دارد. این سیستم ها داده های ورودی را که می توانند بپذیرند محدود می کند. بنابراین نیاز به نوعی پل وجود دارد که بتواند به این سیستم ها کمک کند تا ببینند در جهان خارج چه اتفاقی می افتد. اما برای کارکرد سیستم، ورودی نمی تواند از یک منبع واحد باشد. زیرا در این صورت بر یک منبع متمرکز داده تکیه می کند که برخلاف ماهیت بلاک چین است.

این همان مشکلی است که Chainlink می تواند به حل آن کمک کند.

Chainlink چیست؟

Chainlink یک شبکه اوراکل غیر متمرکز است که آماده است نقش مهمی در اجرای فناوری های بلاک چین در دنیای واقعی ایفا کند. هدف این شبکه ارائه ورودی بر روی انواع منابع خارجی داده است.

اگرچه بلاک چین در کارهایی که انجام می دهد عالی است اما در گرفتن اطلاعات برای اتفاقاتی که در خارج از بلاک چین رخ می دهد چندان عالی نیست. بسیاری از نیروهای "خارج از زنجیره" (off-chain) وجود دارند که روی بازارها تأثیر می گذارند(از جمله ارزهایfiat ، کارت های اعتباری و حتی نتایج آب و هوا و ورزش). به عنوان یک اوراکل غیرمتمرکز، Chainlink می تواند اطلاعاتی را به عنوان قراردادهای هوشمند ارائه دهد.

این قراردادهای هوشمند به سیستم کمک می کند تا به طیف وسیعی از ورودی ها پاسخ دهد. بیت کوین و بلاک چین مربوطه به عنوان اولین رمزارز تنها می توانند محدوده کوچکی از این ورودی را پردازش کنند. اما بلاک چین های جدیدتر، مانند اتریوم، طیف وسیع تری دارند. این شامل پشتیبانی از قراردادهای هوشمند قابل برنامه ریزی است. با توجه به این نکات، Chainlink در بلاک چین اتریوم در سال 2019 راه اندازی شد.

LINK چیست و چه ارزشی دارد؟

LINK توکن بومی Chainlink است. این توکن به منظور کمک به رشد پروژه است و شبیه بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) است. هر دوی این رمزارزها روی بلاک چین های مربوطه خود کار می کنند. درست مانند BTC و ETH به عنوان انگیزه ای برای کاربران برای استخراج، LINK نیز همین کار را می کند.

توکن LINK در سال 2017 با قیمت زیر 20 سنت راه اندازی شد و تا سال 2019 زیر 1 دلار باقی ماند. در سال 2020، قیمت به سرعت شروع به افزایش کرد. در واقع، قیمت از زیر 2 دلار در اوایل سال 2020 به حداکثر 36 دلار در 20 فوریه 2021 افزایش یافت.

با وجود این افزایش از آن زمان به بعد از بالاترین سطح خود از 36 دلار پایین آمده است و هنوز دوباره به آن سطح نرسیده است. در حقیقت، قیمت تا 1 مارس 2021 نزدیک به 10 دلار کاهش یافت.

آیا باید روی LINK سرمایه گذاری کنید؟

ارزش LINK با وجود دستاوردهای هنگفت از اوایل سال 2020 ناپایدار است. بنابراین، ممکن است بهترین راه سرمایه گذاری در LINK تنها به عنوان راهی برای حمایت از فناوری اصلی باشد. در غیر این صورت، درجه نوسان زیاد ممکن است برای اکثر سرمایه گذاران جالب نباشد.

با این وجود به نظر می رسد Chainlink یک فناوری مهم است زیرا رمزارزها همچنان در حال تکامل هستند. داشتن یک اوراکل مانند Chainlink به طور کلی کلید ثبات و دوام طولانی مدت رمزارز است. بنابراین، اگر معتقدید که Chainlink به عنوان پرکاربردترین و غیر متمرکزترین شبکه اوراکل به عنوان استاندارد صنعت تبدیل می شود، LINK می تواند سرمایه گذاری مناسبی باشد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی