کد خبر: ۲۱۶۴۴
|
۱۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰

اپل یک دهه پیش دستیار صوتی سیری را با آیفون 4S معرفی کرد

ده سال پیش «فیل شیلر»، مدیر بازاریابی سابق اپل و «اسکات فورستال»، مدیر سابق سیستم عامل iOS از «آیفون ۴S» با دستیار صوتی کاملا جدیدی تحت عنوان «سیری» رونمایی کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، شیلر در کنفرانس مطبوعاتی که در مقر قبلی اپل برگزار شد و هنگام معرفی این دستگاه گفت:

«برای چندین دهه، تکنسین‌ها به ما از رویایی گفته‌اند که می‌توانید با فناوری صحبت کنید و آن کارهای مختلفی برایتان انجام می‌دهد.»

در ادامه شیلر از فورستال روی صحنه دعوت کرد تا یک دموی زنده از سیری نمایش دهد. در میان تشویق حضار، فورستال کارهایی که البته اکنون دیگر پیچیده نیستند مانند بررسی وضعیت آب و هوا، تنظیم آلارم و جستجو در وب را به نمایش گذاشت. سیری اولین دستیار صوتی سطح سیستم روی یک گوشی هوشمند بود. اما حالا پس از یک دهه، این دیدگاه وجود دارد که سیری از رقبایش مانند گوگل اسیستنت و الکسای آمازون عقب افتاده است.

برای مثال یکی از خبرنگاران حوزه فناوری به نام «جیمز وینسنت» درباره سیری نوشته:

«هرکسی که از سیری استفاده می‌کند، در مواقعی از حماقت دستیار اپل شگفت زده شده است. در برخی مواقع دستیار اپل نمی‌تواند یک فرمان ساده را انجام دهد یا یک دستورالعمل واضح را اشتباه انجام می‌دهد. همچنین با گسترش رابط‌های صوتی، اپل با وجودی که اولین بازیگر این بازار بود، دیگر در آن پیشرو نیست.»

اپل یک دهه پیش دستیار صوتی سیری را با آیفون 4S معرفی کرد

سال ۲۰۱۸، برخی از کارکنان سابق اپل در مورد رقابت و عقب ماندن سیری نسبت به دستیار گوگل و الکسا صحبت کردند. در این رابطه، اپل اعلام کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در عملکرد، مقیاس‌پذیری و پایداری سیری داشته است و به سرمایه‌گذاری‌های عمیق خود در زمینه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت پاسخ‌های سیری ادامه خواهد داد.

به صورت کلی، رویداد معرفی آیفون ۴S کمی ناراحت کننده بود، زیرا استیو جابز، هم‌بنیانگذار اپل و یکی از خالقان اصلی آیفون روز بعدش درگذشت.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی