کد خبر: ۲۱۶۵۸
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۵
حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۱۱۲

ایرلندو لوکزامبورگ مقر قانونگذاری ۴ شرکت فناوری در اروپا می شوند

به گفته یک مقام ارشد اتحادیه اروپا قانون جدیدی پیشنهاد کرده تا شرکت‌های فناوری بزرگ مانند اپل، گوگل، فیس بوک و آمازون براساس قوانین کشورهایی عمل کنند که درآنها مقر تاسیس کرده اند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز، قاعده کشور مبداء در پیش نویس «قانون سرویس‌های دیجیتال» ایجاد شده که مارگارت وستاگر (کمیسر رقابت در تحادیه اروپا) آن را پیشنهاد کرده است. طبق قانون مذکور شرکت‌های آمریکایی بزرگ باید اقدامات بیشتری برای نظارت بر محتوای غیرقانونی و آسیب زا در اینترنت انجام دهند.

قاعده مذکور به این معنا است که ایرلند مسئولیت قانونگذاری برای اپل، گوگل و فیس بوک را برعهده دارد زیرا مقر آنها در اتحادیه اروپا در این کشور قرار گرفته است. از سوی دیگر قانونگذاری برای آمازون تحت نظارت لوکزامبورگ انجام خواهد شد.

به این ترتیب تلاش‌های برخی کشورها برای گسترده‌تر کردن حوزه عملکرد قانون با شکست مواجه شد. فرانسه و چند کشور دیگر به دنبال وسیع‌تر کردن حوزه قانونگذاری برای شرکت‌های فناوری هستند. آنها نگران هستند قانونگذاری که فقط در ۲ کشور متمرکز شده باشد، احتمالاً ضعیف‌تر خواهد بود و از سوی دیگر تصمیم گیری را کند می‌کند.
منبع: مهر

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی