کد خبر: ۲۱۶۹۴
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۰

تصاویر مفهومی اسمارت‌فون گلکسی زد فولد نوت سامسونگ با طراحی هیبریدی منتشر شد

اخیرا طرح مفهومی جدیدی از سری گلکسی زد فولد سامسونگ در فضای وب منتشر شده است. این طرح مفهومی کاملا جاه‌طلبانه به‌نظر رسیده و احتمالا هرگز به یک محصول واقعی تبدیل نخواهد شد. این هندست مجهز به یک نمایشگر تاشو خارجی با قابلیت چرخش حول لولا بوده و از یک شیار اختصاصی جهت حمل قلم S Pen بهره می‌گیرد. این اسمارت‌فون به مدل‌های فعلی گلکسی زد فولد 3 یا گلکسی نوت 20 اولترا هیچ شباهتی ندارد؛ اما با روشی نامتعارف تلاش می‌کند تا این 2 هندست را در یکدیگر ادغام نماید.

به گزارش «نبض فناوری»، این طرح مفهومی توسط شخصی با شناسه Technizo Concept و بر اساس تعداد انگشت‌شماری از الگوهای کشف شده توسط وبسایت LetsGoDigital طراحی شده است. کارشناسان وبسایت LetsGoDigital نیز طرح‌های خود را از لابه‌لای اسناد ارسالی سامسونگ جهت ثبت اختراع استخراج نموده‌اند. بررسی این تصاویر نشان می‌دهد که دستگاه با نام مستعار گلکسی زد فولد نوت در عوض به کارگیری پیکره‌بندی نمایشگر دوگانه از یک نمایشگر تاشو خارجی استفاده می‌کند.

طرح مفهومی جدید یکی از غیر عملی‌ترین الگوهای طراحی برای برای گلکسی زد فولد تا به امروز محسوب می‌شود

در طرح مفهومی جدید نشانه‌هایی از طراحی نامتعارف به چشم می‌خورند. به‌عنوان مثال صفحه‌نمایش پشتی حتی در مقایسه با نمایشگر کاور گلکسی زد فولد 3 نیز بسیار باریک‌تر است. طراحی این نمایشگر عمدتا همانند یک ایده آینده‌نگرانه به‌نظر می‌رسد؛ اما باز شدن آن به شکل‌گیری یک نمایشگر بزرگ‌تر با اندازه شبه تبلتی کمک می‌کند.

تصاویر مفهومی اسمارت‌فون گلکسی زد فولد نوت سامسونگ با طراحی هیبریدی منتشر شد

درگاه مخصوص قلم S Pen به آسانی قابل دسترس نبوده و به بیان دقیق‌تر دسترسی به آن هنگام قرارگیری گلکسی زد فولد نوت در وضعیت بسته به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. با قرارگیری دستگاه در وضعیت بسته این درگاه میان طرفین بدنه گوشی محصور می‌شود؛ لذا برداشتن استایلوس تنها پس از بازگشایی هندست امکان‌پذیر خواهد بود. این پدیده اساسا نشان می‌دهد که قلم S Pen در وهله نخست برای استفاده در حالت باز بودن هندست طراحی شده و تجربه کاربری استایلوس برای قالب طراحی تا شده به‌طور کامل بهینه‌سازی نشده است.

تصاویر مفهومی اسمارت‌فون گلکسی زد فولد نوت سامسونگ با طراحی هیبریدی منتشر شد

خوشبختانه این طرح مفهومی بر پایه پتنتی است که درخواست ثبت آن در سال گذشته مطرح شد. این طرح احتمالا همانند بسیاری از پتنت‌های دیگر انعکاس‌دهنده برنامه‌های حقیقی سامسونگ برای بازار گجت‌های تاشو نیست. در واقع الگوی فوق شاید صرفا طرح مفهومی عجیبی است که سامسونگ در مقطعی از زمان مشغول بررسی آن بوده است. البته تصاویر فوق می‌توانند متعلق به هندست نسل جدید گلکسی زد فولد نوت با طراحی هیبریدی باشند؛ اگرچه چنین فرضیه‌ای دور از انتظار خواهد بود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی