کد خبر: ۲۱۶۹۸
|
۱۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

صرفه جویی در استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط گوگل

گوگل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی چراغ‌ های راهنمایی و رانندگی را به طور موثرتری زمان بندی کند.

به گزارش «نبض فناوری»، به نقل از economictimes.indiatimes، گوگل با استفاده از هوش مصنوعی بهینه سازی‌هایی در زمینه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، مصرف سوخت و تاخیر‌های ترافیکی انجام داد و توانست انرژی مورد مصرف در برخی کشورها را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش دهد همچنین در آینده قصد دارد این ایده را در ریودوژانیرو نیز آزمایش کند.

جزئیات طرح جدید گوگل برای کنترل ترافیک‎

این پروژه تحقیقاتی در مرحله اول یکی از ابتکارات جدید نرم افزاری گوگل برای مقابله با تغییرات اقلیمی است. برخی از کارکنان و همچنین گروه‌های حمایتی از سومین شرکت با ارزش جهان، خواسته اند تا فوراً از نفوذ خود برای مقابله با بحران‌های زیست محیطی استفاده کند. این در حالی است که گوگل به درخواست منتقدان مبنی بر توقف فروش فناوری به شرکت‌های نفتی یا تأمین بودجه قانونگذاران مخالف تغییرات اقلیمی، توجه نکرده است.

چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و گوگل

گوگل در هفته‌های آینده برنامه ریزی می‌کند که به کاربران ترموستات Nest اجازه دهد تا آن‌ها بتوانند انرژی‌های تجدیدپذیر را با هزینه ۱۰ دلار در ماه خریداری کنند و از این طریق از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و سرمایشی جلوگیری کنند. براساس نتایج اولیه در برخی از شهرها اداره ترافیک شهرداری ریودوژانیرو ابراز امیدواری کرد که هوش مصنوعی بتواند سیگنال‌های ترافیکی را بهتر مدیریت کند. به گزارش رویترز، این سیستم باید ظرف چند ماه معرفی شود و مکان‌های آن به زودی اعلام شود.

الکساندر استوانوویچ، دانشیار مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه پیتسبورگ گفت که شبیه سازی‌ها نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند جریان ترافیک را هموار کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی