کد خبر: ۲۱۷۵۱
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰

جمع‌آوری کیت‌های تست سریع کرونا توسط تولید کننده استرالیایی/ نتایج مثبت کاذب بیشتر از میزان واقعی است

کیت آزمایش الوم یک آزمایش سریع آنتی ژن است که برای تشخیص ذرات ویروس در بینی طراحی شده‌است. حدود200،000 عدد از کیت‌های این شرکت استرالیایی باید برگردانده شود.

به گزارش «نبض فناوری»، نیویورک تایمز اعلام کرد، شرکت استرالیایی «الوم»، تولید کننده کیت‌های تست کرونا در منزل اعلام کرده‌است حدود۲۰۰،۰۰۰ عدد از کیت‌های این شرکت باید برگردانده شود، چرا که احتمال می‌رود آمار تست مثبت را به صورت کاذب بیشتر از میزان واقعی نشان دهد. کیت‌های آزمایش سریع کرونا الوم تا کنون به صورت گسترده در دسترس بوده‌اند و حدود ۳،۵ میلیون از آن به کشور آمریکا ارسال شده است.

سرپرست اجرایی شرکت الوم در مصاحبه ای تلفنی گفته است این شرکت در اواسط ماه سپتامبر مشکل را شناسایی کرده و علت آن، تفاوت در کیفیت یکی از مواد خام استفاده شده در کیت آزمایش بوده‌است. شرکت اعلام کرده‌است این موضوع بر همه کیت‌های آزمایش تاثیر نگذاشته و اعتبار نتایج منفی بر قوت خود باقی است.

کیت آزمایش الوم یک آزمایش سریع آنتی ژن است که برای تشخیص ذرات ویروس در بینی طراحی شده‌است. مصرف‌کنندگان آب بینی خود را از طریق قطره چکان مایع گرفته و سپس مایع را به آنالیزور متصل به بلوتوث اضافه می‌کنند. نتایج در 15 دقیقه به یک برنامه تلفن هوشمند منتقل می‌شود.

این شرکت از همه داروخانه‌‌ها خواسته است کیت‌ها را از قفسه‌های خود بردارند و مشتریانی که یکی از تست‌های مذکور را تهیه کرده‌اند می توانند به صورت آنلاین، آن را با تست دیگری جایگزین کنند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی