کد خبر: ۲۱۷۵۶
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

ارزش بازار اسپیس ایکس از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت؛ دومین شرکت خصوصی ارزشمند دنیا

ارزش بازار اسپیس ایکس به دنبال فروش ثانویه سهام این شرکت از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. اسپیس ایکس ظاهرا با سرمایه‌گذاران جدید و فعلی خود توافق کرده تا حداکثر ۷۵۵ میلیون دلار از سهام شرکت را با قیمت ۵۶۰ دلار به ازای هر سهم بفروشند.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس آخرین ارزش‌گذاری اسپیس ایکس، این شرکت در ماه فوریه ۷۴ میلیارد دلار می‌ارزید، اما حالا ارزش آن به ۱۰۰.۳ میلیارد دلار رسیده است. منابع آگاه می‌گویند اسپیس ایکس اخیرا سرمایه جدیدی جذب نکرده و این افزایش ارزش متاثر از فروش ثانویه سهام شرکت است.

قیمت سهام اسپیس ایکس در ماه فوریه ۴۱۹ دلار بود، اما حالا افزایشی ۳۳ درصدی را تجربه کرده است. اسپیس ایکس با این ارزش‌گذاری اکنون به یکی از نادرترین شرکت‌های خصوصی «سنتیکورن» یا «هکتوکورن» تبدیل شده که به معنای شرکت یونیکورن با ارزش ۱۰۰ برابری است.

ارزش بازار اسپیس ایکس از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت؛ دومین شرکت خصوصی ارزشمند دنیا

اسپیس ایکس اکنون پس از بایت‌دنس چین دومین شرکت خصوصی ارزشمند دنیاست. این کمپانی برای رسیدن به جایگاه دوم شرکت فین‌تک Stripe را پشت سر گذاشته است. اسپیس ایکس در بازار بورس عرضه نشده و اطلاعات آن به‌صورت عمومی منتشر نمی‌شود، بنابراین اطلاعات مالی آن هم محرمانه است.

ارزش این شرکت در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته چون سرمایه‌های زیادی برای پیشبرد دو پروژه مهم استارشیپ و استارلینک به اسپیس ایکس تزریق شده‌اند. استارشیپ موشک غول‌پیکر این کمپانی است که برای سفر به ماه و مریخ در دست توسعه قرار دارد. این موشک تاکنون بارها در فواصل کوتاه آزمایش شده و قرار است به زودی به مدار زمین برود.

استارلینک نیز سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس است که خدمات خود را از طریق ماهواره‌های متعدد موجود در مدار زمین ارائه می‌کند. این شرکت تاکنون ۱۷۴۰ ماهواره را به فضا فرستاده و در ۱۴ کشور بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارد. استارلینک در انتها قرار است مجموعا ۱۲ هزار ماهواره در مدار داشته باشد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی