کد خبر: ۲۱۷۶۵
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۰

فضاپیمای "استارلاینر" تا سال ۲۰۲۲ به فضا نخواهد رفت

به نظر می‌رسد اوضاع برای کپسول "استارلاینر" شرکت بوئینگ خوب پیش نمی‌رود. پس از لغو دومین آزمایش مداری در تابستان، اکنون ناسا اعلام کرده که ماموریت آن به سال ۲۰۲۲ موکول می‌شود.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از دیجیتال‌ترندز، مشکلات استارلاینر به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد زمانی که اولین پرواز آزمایشی بدون خدمه آن نتوانست طبق برنامه به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد. آزمایش‌های بعدی چندین مشکل را نشان داد که برخی از آنها به قدری جدی بودند که می‌توانستند باعث شکست فاجعه‌بار ماموریت این کپسول شوند.

مهندسان سال ۲۰۲۰ را صرف کار کردن روی این مشکلات کردند و امیدوار بودند دومین آزمایش مداری این کپسول در روز چهارم اوت سال ۲۰۲۱ بدون خدمه انجام شود. اما این ماموریت با کشف مشکل دیگری لغو شد.

بوئینگ اعلام کرد که در حال کار روی این مشکل هستند و این ماموریت اواخر تابستان انجام خواهد شد اما این مشکل حل نشد.

اکنون ناسا تایید کرده که این پرتاب در سال جاری رخ نخواهد داد. این آژانس فضایی نوشت: زمان‌های بالقوه برای انجام دومین پرواز مداری توسط ناسا، بوئینگ، ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی و پایگاه فضایی محدوده شرقی(Eastern Range) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این گروه در حال حاضر فرصت‌های پرتاب در نیمه اول سال ۲۰۲۲ را بررسی می‌کنند. چنین تاخیرهایی باعث برهم خوردن ماموریت‌های فضانوردان ناسا می‌شود. "نیکول من"(Nicole Mann) و "جاش کاسادا"(Josh Cassada) قرار بود در دو طی ماموریت استارلاینر به ایستگاه فضایی بروند. اما هر دوی آنها اکنون سوار بر فضاپیمای کرو دراگون طی ماموریت کرو-۵ در پاییز سال ۲۰۲۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت.

این آژانس فضایی می‌گوید: ناسا تصمیم گرفت این جابه‌جایی‌ها را انجام دهد تا فرصت کافی برای توسعه استارلاینر فراهم شود.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی