کد خبر: ۲۱۸۲۰
|
۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

ویندوز ۱۱، جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت با طراحی تازه و قابلیت‌های جدید به تازگی منتشر شده. ویندوز ۱۱ هم مانند هر سیستم عامل دیگری لاک اسکرین (Lock Screen) دارد و به شما اجازه می‌دهد المان‌های آن را تغییر دهید. در همین راستا می‌خواهیم در این مطلب نحوه شخصی‌سازی صفحه قفل ویندوز ۱۱ را به شما آموزش دهیم.

به گزارش «نبض فناوری»، زمانی که سیستم خود را روشن می‌کنید و قبل از اینکه وارد آن شوید، با صفحه قفل روبه‌رو می‌شوید که بطور پیش فرض تصویر پس زمینه و المان‌های دیگری را در آن می‌بینید. اما امکان شخصی‌سازی آن وجود دارد و می‌توانید لاک اسکرین ویندوز ۱۱ را با توجه به نیازها و البته سلیقه‌تان تغییر دهید.

شخصی‌سازی صفحه قفل ویندوز ۱۱

برای شخصی‌‌سازی لاک اسکرین ویندوز ۱۱ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی هر بخشی از دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Personalise را انتخاب کنید.

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

  • با اینکار به بخش شخصی‌سازی در اپ تنظیمات ویندوز ۱۱ می‌روید. در اینجا روی گزینه لاک اسکرین در پنجره سمت راستی کلیک کنید.

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

  • برای تغییر تصویر پس زمینه لاک اسکرین، روی منوی کشویی روبه‌روی عبارت Personalise your lock screen کلیک کنید. Windows Spotlight تنظیمات پیش فرض ویندوز ۱۱ است که تصاویر مایکروسافت را در اختیارتان قرار می‌دهد. اما در این بخش دو گزینه دیگر هم وجود دارد: Picture و Slideshow.

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

  • اگر گزینه Slideshow‌ را انتخاب کردید، می‌توانید یک فولدر حاوی تصاویر را مشخص کنید. این تصاویر با گذر زمان، در لاک اسکرین به نمایش گذاشته می‌شوند.

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

  • اگر گزینه Picture را انتخاب کردید، باید در ادامه یک تصویر را از گزینه Browse photos انتخاب کرده و آن را تنظیم کنید.

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

  • در لاک اسکرین شما احتمالا متوجه چندین ترفند کوتاه خواهید شد. اگر گزینه Picture یا Slideshow را انتخاب کنید، یک باکس در کنار گزینه Get fun facts, tips. tricks, and more on your lock screen را می‌بینید که با برداشتن تیک آن، می‌توانید از شر این ترفندها خلاص شوید.
  • بطور پیش فرض شما تاریخ و ساعت را در لاک اسکرین ویندوز ۱۱ می‌بینید، اما می‌توانید آن را به وضعیت آب و هوا، نوتیفیکیشن‌های ایمیل و موارد دیگر تغییر دهید. برای چنین کاری تنها کافیست برنامه مدنظرتان را از منوی کشویی کنار Lock screen status انتخاب کنید.

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

  • در ادامه دو گزینه را می‌بینید که می‌توانید آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. اگر نمی‌خواهید تصویر پس زمینه را در لاک اسکرین ویندوز ۱۱ ببینید، گزینه Show the lock screen background picture on the sign-in screen را غیرفعال کنید. زمانی که لپ‌تاپ خود یا لوازم جانبی‌اش را جابجا می‌کنید، تصویر صفحه قفل به گونه‌ای به آن واکنش نشان می‌دهد. اگر نمی‌خواهید چنین اتفاقی بیفتد، گزینه Make the lock screen image react when I move my PC را غیرفعال کنید.

چگونه صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنیم؟

با چند مرحله ساده بالا می‌توانید صفحه قفل ویندوز ۱۱ را شخصی‌سازی کنید.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی