کد خبر: ۲۱۸۴۴
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰

آمازون تصمیم‌گیری درباره بازگشت کارمندان به محل کار را به خود تیم‌ها واگذار می‌کند

آمازون به مدیران هر یک از گروه‌های خود اجازه می‌دهد تا درباره میزان دورکاری نیروهایشان تصمیم‌گیری کنند. طبق برنامه‌ای که پیش‌تر از سوی آمازون منتشر شده بود، این شرکت انتظار داشت که هر کارمند حداقل سه روز در هفته به دفاتر این شرکت بیاید.

به گزارش «نبض فناوری»، آمازون هم مثل اپل، فیسبوک و گوگل اخیرا برنامه بازگشت به محل کار خود را منتشر و اعلام کرد که انتظار دارد کارمندان از ابتدای ۲۰۲۲ به‌صورت حضوری به سر کار برگردند. ولی این برنامه حالا با توجه پیچیدگی‌های همه‌گیری کمی اصلاح شده تا رویکرد منعطف‌تری داشته باشد.

«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون در ایمیلی خطاب به کارمندان این شرکت گفت: «انتظار داریم برخی تیم‌ها همچنان بخش عمده کارهای خود را به‌صورت از راه دور انجام دهند. بقیه ترکیبی از دورکاری و کار حضوری را در پیش خواهند گرفت و سایرین در این باره تصمیم‌گیری خواهند کرد که خدمت‌رسانی به مشتریان از داخل دفاتر بهتر است یا خیر.»

آمازون تصمیم‌گیری درباره بازگشت کارمندان به محل کار را به خود تیم‌ها واگذار می‌کند

این غول دنیای فناوری انتظار دارد که اکثر تیم‌ها برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری به چند هفته زمان و مکاتبه نیاز داشته باشند. آمازون انتظار دارد که وقتی همه چیز آماده شد، جزئیات برنامه‌ها را پیش از تاریخ سوم ژانویه به اشتراک بگذارد. سوم ژانویه همان تاریخی است که برای بازگشت کارمندان به دفاتر آمازون درنظر گرفته شده است.

از میان همه برنامه‌هایی که برای بازگشایی دفاتر شرکت‌های فناوری تدوین شده، به نظر می‌رسد که برنامه آمازون منطقی‌ترین است. شرایط متفاوت شیوع کرونا در شهرهای مختلف و نرخ متغیر واکسیناسیون باعث شده پیش‌بینی ادامه همه‌گیری کار دشواری باشد و شرکت‌ها نتوانند برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی برای آینده داشته باشند.

پیش‌تر اپل از کارمندان خود خواسته بود که از اواخر تابستان حداقل سه روز در هفته در محل شرکت حضور پیدا کنند. ولی این برنامه به خاطر تغییر شرایط کرونا تا سال آینده میلادی به تعویق افتاد. برنامه اپل انتقادات زیادی را به همراه داشت و موجب ترک بعضی نیروها از این شرکت شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی