کد خبر: ۲۱۸۷۸
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۸

در راستای مقابله فناورانه با پیامد‌های کرونا؛ حمایت از ۹۷ پژوهش

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۹۷ طرح پژوهشی فناوران در حوزه‌های گوناگون حمایت می‌کند.

به گزارش« نبض فناوری» وقتی کرونا آمد همه فعالان ریست بوم فناوری و نوآوری تمام تلاش خود را به کار بستند تا با سلاح فناوری با آن مقابله کنند. دستاوردهای خوبی هم به ثمر نشست و نشان داد این زیست بوم در مواقع بحران می تواند به سرعت نیازهای مهم را رفع کند.

یکی از اقدامات در روزهای نخستین این بحران فراخوانی بود که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر کرد. فراخوان ویژه ای با عنوان «مقابله با کرونا» تا محققان و پژوهشگران از سراسر کشور طرح ها و ایده های خود را برای مبارزه با این بیماری ارسال کنند.

طرح هایی که به مبارزه با این بیماری و اثرات آن سرعت دهد. این طرح ها فقط حوزه سلامت را در برنمی گیرد بلکه قرار است در زمینه پیشگیری، درمان و مقابله با عوارض فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشند و برای اجرا حمایت شوند.

با اتمام مهلت این فراخوان 400 طرح پژوهشی از سوی محققان، فناوران و پژوهشگران کشور به صندوق ارسال شد که 97 طرح برای دریافت حمایت مصوب شد که در حال اجرا هستند.

طرح هایی نو که قطعا ما را در گذر از این بحران کمک می کند و حوزه های گوناگون مانند علوم زیستی، علوم انسانی، هنر، معماری، تغییرات اقلیم و سلامت، فنی و مهندسی را در برمی گیرد.

آنالیز گفتار بیماران مبتلا به کوید 19 برای امکان سنجی تشخیص زودهنگام بر اساس نتایج بررسی های آکوستیکی و هوش مصنوعی، تبیین چالش های پرستاران در کسب آمادگی به منظور پاسخ موثر به اپیدمی ویروس کووید 19، الگوی شیوع ویروس کرونا و نقش مدیریت محلی در مدیریت ریسک پاندامی کووید-19 در روستاهای منتخب ایران، بررسی تصمیم گیریهای اخلاقی و منصفانه در کادر درمانی – پزشکی در شرایط همه گیری covid-19، محاسبه بار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کووید‐ 19 ( COVID-19 ) در اردبیل، تاثیر 3 ماه تمرین ورزشی بر شاخص‌های التهابی، ایمنی، بیوشیمیایی و کیفیت زندگی در بیماران Covid-19، مدلسازی تاثیر قرنطینه COVID-19 بر شرایط اکولوژیکی سطح شهر با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و پیمایش ملی اضطراب مرگ در سالمندان در دوره کرونا در ایران برخی از این طرح ها هستند.

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی