کد خبر: ۲۱۹۲۳
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مسن‌ترین فردی که به فضا پرواز کرده است را بشناسید

ویلیام شاتنر ۹۰ ساله مسن‌ترین فردی است که تا کنون به فضا سفر کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، Blue Origin با استفاده از وسیله پرتاب New Shepard دومین پرواز انسانی خود را با موفقیت انجام داد، کپسول خدمه بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در صحرای تگزاس بدون هیچ مشکلی بر زمین نشست. ماموریت RSS First Step چهار فضانورد دیگر را به فضا برده است که از طریق تجارت گردشگری فضایی Blue Origin به این پرواز پیوسته اند، از جمله نویسنده، بازیگر و خود کاپیتان کرک، ویلیام شاتنر.

مسن ترین فضانورد

پرواز فضایی که مسن ترین فضانورد را به فضا برد

Blue Origin اولین پرواز انسان در فضاپیمای New Shephard خود را در ماه جولای به پایان رساند و در اوایل اکتبر اسامی خدمه ماموریت NS-۱۸ را اعلام کرد. این شامل مدیر عملیات شرکت آدری پاورز، مهندس سابق ناسا، دکتر کریس بوشویزن، دانشمند و تاجر گلن د وریس و شاتنر ۹۰ ساله بود.

این فضاپیما صبح چهارشنبه قبل از جدا شدن و ارسال کپسول خدمه به ارتفاع هدف ۱۰۶ کیلومتر از سطح زمین با موفقیت از سایت پرتاب یک Blue Origin در غرب تگزاس خارج شد؛ در نقطه اوج، این تیم لحظاتی از بی وزنی را تجربه کردند و از چشم انداز‌های پانورامای زمین و محیط فضایی اطراف لذت بردند.

در همین حال، تقویت کننده نیو شپرد به زمین فرود آمد؛ پس از آن شوت‌های اصلی سرعت فرود را به ۲۶ مایل در ساعت (۴۱ کیلومتر در ساعت) و سرعت کپسول را قبل از برخورد آرام در صحرای تگزاس غربی، تا ۱ مایل در ساعت کاهش داد. این نوزدهمین فرود پیاپی کپسول خدمه برای Blue Origin است و با این بازگشت موفقیت آمیز، ویلیام شاتنر به مسن‌ترین فردی تبدیل شد که تا به حال به فضا پرواز کرده است.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
هنرپیشه فیلم پیشتازان فضا در قبل از انقلاب یا همان star treck بود
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی