۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

کشف امواج رادیویی مرموز در قلب کهکشان ما

دانشمندان اعلام کردند که امواج رادیویی اسرار آمیز و خارق العاده ای از قلب راه شیری بیرون می آید.

به گزارش «نبض فناوری»، امواج اسرارآمیز رادیویی که از قلب راه شیری می آید ستاره شناسان را گیج کرده است. بر اساس یک مطالعه جدید که در "Astrophysical Journal" منتشر شد، آنها در حال حاضر نمی دانند چه چیزی باعث ایجاد آنها می شود.

در خبری از دانشگاه سیدنی آمده است که این شی توسط تیمی از دانشمندان سراسر جهان و با استفاده از یک تلسکوپ در غرب اتریشیا متعلق به آژانس تحقیقاتی دولتی استرالیا کشف شده است.

به گزارش اخبار دانشگاه، سیگنال های غیر معمول از جهت مرکز راه شیری  می تواند کلاس جدیدی از اجرام ستاره ای را نشان دهد.

عجیب ترین ویژگی این سیگنال جدید این است که دارای قطبش بسیار بالایی است. این بدان معناست که نور آن فقط در یک جهت نوسان می کند، اما این جهت با زمان می چرخد.

روشنایی جسم نیز دارای فاکتور 100 است و سیگنال ظاهراً به طور تصادفی روشن و خاموش می شود.

در ابتدا دانشمندان تصور می کردند که  این می تواند ناشی از یک تپ اختر باشد یا یک نوع ستاره ای که شعله های عظیم خورشیدی ساطع می کند. سیگنال های منبع جدید با آنچه از این نوع اجرام آسمانی انتظار می رود مطابقت ندارد.

منحصر به فرد بودن سیگنال رادیویی این بود که از نامرئی شروع، سپس روشن و قبل از ظهور دوباره محو شد ، که رفتار خارق العاده ای است.

بر اساس اعلامیه دانشگاه سیدنی ، این کشف بیشتر اطلاعات بیشتری در مورد اسرار این منبع رادیویی گذرا فاش نکرد و دانشمندان به جستجوی پاسخ ها ادامه می دهند.