کد خبر: ۲۱۹۷۱
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

پرفروش ترین گوشی هوشمند فصل سوم سال 2021 / سقوط آزاد شیائومی

اخیرا بازار گوشی‌های هوشمند فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. از این رو ما قصد داریم لیستی از پر فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سال 2021 را به شما معرفی کنیم. با نبض فناوری همراه باشید.

به گزارش «نبض فناوری»، همانطور که گفتیم بازار گوشی‌های هوشمند فراز و نشیب‌های زیادی را در چند سال اخیر تجربه کرده است. چندی پیش متوجه شدیم امروز، آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم ٢٠٢١ منتشر شده است. بر اساس این آمار، سامسونگ در رده اول و اپل در رده دوم قرار دارد.

طبق گزارشات به دست آمده تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند تا بتوانند پاسخ تقاضای زیاد این بازار را بدهند. با این حال گزارش جدیدی از Canalys در مورد این بازار منتشر شده است که نشان می‌دهد فروش گوشی‌ها تغییر بسیاری خواهند کرد. با توجه به گزارش میزان فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند نسبت به سال‌های گذشته افت چشمگیری خواهد داشت.

پرفروش ترین گوشی هوشمند فصل سوم سال 2021 / سقوط آزاد شیائومی

همچنین لازم به ذکر است طبق دیگر گزارشات به دست رسیده گوشی‌های هوشمند شیائومی در رقم ١۴ درصد از سهم بازار باقی مانده بود، اپل با رشد میزان فروش مواجه شده است. با اضافه شدن فروش سری آیفون ١٣، این کمپانی موفق شد تا رتبه دوم را به دست بیاورد.

بنابراین، کوپرتینویی‌ها طی این مدل از ١٢ درصد به ١۵ درصد رسیدند. موضوع جالب این است که چنین افزایش فروشی با اخباری مانند احتمال کاهش تولید سری آیفون ١٣ همراه شده است.

همانطور که از کمپانی سامسونگ انتظار می‌رود همچنان صدرنشین لیست بوده و سهم ٢٣ درصدی از بازار را در اختیار داشته است. و در مجموع باید گفت ویوو و اوپو و دیگر برندهای BBK نیز توانستند مجموعاً سهم ٢٠ درصدی را به دست بیاورند.

شایان ذکر است که این تنها Canalys نیست که از افت میزان فروش صحبت می‌کند. به طوری که Counterpoint نیز اخیراً پیش بینی رشد فروش ٩ درصدی در نیمه دوم امسال را به ۶ درصد رسانده است. دلیل این اتفاق، کمبود جهانی تراشه بوده است.

همه ما می‌دانیم که اخیرا خرید یک گوشی مناسب کمی سخت شده است اما همچنان تحقیقات Counterpoint نشان می‌دهند که تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند تنها سه چهارم سفارشات مورد نظر خود را دریافت می‌کنند.

به همین علت ممکن است کمپانی‌هایی که با کمبود قطعات و تراشه مواجه می‌شوند، فروش و عرصه محصولات خود را به حداقل برسانند. اما این مشکلات چه زمانی پایان می‌یابند؟ به طور دقیق، Canalys می‌گوید که پایان مشکل خیلی زمان بر نیست. احتمالاً آثار این مشکل در سال ٢٠٢٢ کم‌تر می‌شود و به مرور زمان، سفارشات محدودیت کم‌تری خواهند داشت.

منبع/ تکراتو

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی