کد خبر: ۲۱۹۹۸
|
۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۰

XPG برای اولین بار با اورکلاک، سرعت یک حافظه DDR5 را به 8000 MT/s رساند

شرکت ADATA می‌گوید XPG اولین برندی است که سرعت رم DDR5 خود را به بیش از ۸۰۰۰ میلیون انتقال در ثانیه (MT/s) رسانده است. XPG با حافظه‌ای با سرعت کلاک پیش‌فرض ۴۸۰۰ میلیون انتقال در ثانیه این اورکلاک را انجام داده که قرار است در ادامه ۲۰۲۱ به بازار بیاید.

به گزارش «نبض فناوری»، طبق اعلام XPG، این دستاورد در آزمایشگاه اورکلاکینگ مخصوص این شرکت به دست آمده است. XPG توانسته با حافظه‌ای که سرعت پایه کلاک آن ۴۸۰۰ میلیون انتقال در ثانیه بوده به حداکثر سرعت ۸۱۱۸ میلیون انتقال در ثانیه برسد. این شرکت فقط یکبار به این سرعت دست یافته و در آزمایش دوم به حداکثر سرعت اورکلاک ۸۱۰۴ میلیون انتقال در ثانیه رسیده است.

شرکت XPG برای اثبات ادعاهای خود نتایج عملکرد نرم‌افزار CPU-Z را منتشر کرده است. این شرکت می‌گوید نتایج حاضر یک «دستاورد رکوردشکن» است، هرچند آن‌ها قبلا حافظه‌ای معرفی کرده بودند که حداکثر سرعتش به ۱۲۶۰۰ میلیون انتقال در ثانیه می‌رسید.

XPG برای اولین بار با اورکلاک، سرعت یک حافظه DDR5 را به 8000 MT/s رساند

XPG برای اولین بار با اورکلاک، سرعت یک حافظه DDR5 را به 8000 MT/s رساند

رم DDR5 شرکت XPG در ماه اکتبر ۲۰۲۱ به بازار می‌آید، ولی مشخص نیست که کاربران هم می‌توانند با اورکلاک به چنین سرعتی دست پیدا کنند یا خیر.

آزمایشگاه اورکلاکینگ XPG با هدف ارتقای محدودیت‌های عملکرد حافظه در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این آزمایشگاه در آن سال اولین مرکز فعال در این زمینه بود که توسط تولیدکنندگان DRAM شروع به کار کرد. ADATA با این آزمایشگاه به بررسی تکنیک‌های جدید افزایش سرعت حافظه و شرایط شکستن رکوردهای مختلف می‌پردازد.

شرکت ADATA باور دارد که با افزایش تقاضا برای ماژول‌های حافظه، آینده اورکلاک در گرو تکنیک‌هایی فراتر از تهویه هوا و سیستم‌های خنک‌کننده خواهد بود. آزمایشگاه اورکلاکینگ XPG به دنبال موثرترین روش ارتقای سرعت حافظه می‌گردد و در این مسیر با سایر شرکت‌های فعال در بازار سازندگان سخت‌افزار و متخصصان اورکلاک همکاری می‌کند. برای مثال این شرکت قبلا با همکاری MSI در اورکلاک حافظه XPG SPECTRIX D80 RGB DDR4 رکوردشکنی کرده بود.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی