کد خبر: ۲۲۰۲۹
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

مایکروسافت روی توسعه پردازنده اختصاصی خود کار می‌کند

بر اساس اعلام برخی منابع خبری به‌نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت فرآیند ساخت تراشه اختصاصی خود را آغاز کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، فهرست به‌روزرسانی شده عناوین شغلی خالی در کمپانی به این موضوع اشاره دارد؛ جایی که عنوان معمار ارشد تراشه در واحد سرفیس مایکروسافت به چشم می‌خورد. این پست به مدارک مورد نیاز جهت اشتغال و قبول برخی مسئولیت‌ها اشاره دارد.

با این وجود در خصوص برنامه‌های مایکروسافت برای توسعه پردازنده اختصاصی خود هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در دست نیست. بنابراین این سناریو صرفا یک گمانه‌زنی به‌شمار رفته و احتمالا با برنامه‌های واقعی غول نرم‌افزاری مطابقت ندارد. با این‌حال توسعه پردازنده اختصاصی می‌تواند به منزله گامی بزرگ برای مایکروسافت قلمداد شود. شرکت اپل مثال خوبی در این زمینه محسوب می‌شود؛ برندی که با طراحی پردازنده‌های اختصاصی خود برای آیفون و آیپد به موفقیت‌های استثنایی دست یافته است.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: “آیا شما به ساخت گجت‌ها و فناوری‌های جالب علاقه زیادی دارید؟ تیم سرفیس با عرضه دستگاه‌های نسل آینده خود موجب خلق تجربه‌ای درخشان برای کاربران مایکروسافت خواهد شد. ترکیب بهره‌وری و قابلیت حمل‌پذیری با دستگاه‌های خلق‌کننده تجارب جدید و کمک‌رسانی به افراد و سازمان‌ها برای خلاق بودن و بروز ابتکارات خود، راهبرد کلیدی ما قلمداد می‌شود.”

همچنین در این بیانیه خاطرنشان شده که واحد معماری تراشه به‌طور کلی مسئولیت تعریف ویژگی‌های نیمه‌هادی و قابلیت‌های مورد استفاده در خانواده سرفیس را بر عهده دارد. صدور بیانیه فوق می‌تواند بدان معنا باشد که مایکروسافت به‌جای تولید تراشه‌های اختصاصی خود در صدد جذب کارمند جهت نظارت بر توسعه پردازنده‌های سفارشی برای دستگاه‌های سرفیس است.

مایکروسافت روی توسعه پردازنده اختصاصی خود کار می‌کند

مایکروسافت مشکلات عملکردی ویندوز 11 با پردازنده‌های AMD را برطرف می‌کند

مایکروسافت پیش‌تر نسخه آزمایشی دیگری از ویندوز 11 با شناسه 22000.282 (KB5006746) را در دسترس کاربران اینسایدر خود روی کانال بتا قرار داد. در این نسخه، توسعه‌دهندگان بسیاری از مشکلات شناخته شده را برطرف کردند. در این میان بزرگ‌ترین باگ به پردازنده‌های شرکت AMD مربوط می‌شد؛ مشکلی که در اوایل ماه جاری شناسایی شد. در به‌روزرسانی جدید خاطرنشان شده که توسعه‌دهندگان مشکل کش L3 را برطرف نموده‌اند. این باگ بر عملکرد دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های AMD Ryzen پس از ارتقاء آن‌ها به ویندوز 11 تاثیر منفی گذاشته بود.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که به‌دنبال انتشار سیستم‌عامل ویندوز 11، کارشناسان متوجه وجود باگی شدند که در اثر آن کارآیی اپلیکیشن‌ها در کامپیوترهای مجهز به تراشه‌های AMD بین 3 تا 5 درصد کاهش پیدا می‌کند. همچنین میزان افت کارآیی در بازی‌ها نیز احتمالا تا 15 درصد افزایش پیدا می‌کرد. به‌نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان فورا موفق به رفع این باگ شدند. پچ اصلاح‌کننده باگ مذکور تا پایان ماه جاری در دسترس کلیه دستگاه‌های مجهز به ورژن پایدار ویندوز 11 قرار خواهد گرفت. در این میان توسعه‌دهندگان بسیاری از باگ‌های دیگر را نیز برطرف نموده‌اند. مشکلات مربوط به عدم عملکرد درست منوی استارت در برخی مواقع و عدم نمایش طراحی به‌روزرسانی شده نوار وظیفه برطرف شده‌اند. همچنین باگی که موجب نمایش BSOD در مراحل ابتدایی بوت سیستم‌عامل می‌شد نیز اصلاح شده است. مشکلی که موجب از کار افتادن فرآیند هاست Windows Management Instrumentation در نتیجه نقض دسترسی خارج از کنترل حین استفاده از Desired State Configuration می‌شود نیز برطرف شده است. بعلاوه مشکل نگارش داده در حافظه WMI هنگامی‌که حافظه‌داخلی دستگاه فاقد فضای کافی است نیز اصلاح شده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی