کد خبر: ۲۲۰۳۹
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۲

شبکه Polygon(Matic) امنیت و کارایی اتریوم را بالا می برد

Polygon، که قبلاً به عنوان شبکه Matic شناخته می شد، یک راه حل مقیاس بندی است که هدف آن ارائه ابزارهای متعدد برای بهبود سرعت و کاهش هزینه و پیچیدگی معاملات در شبکه های بلاکچین است.

به گزارش «نبض فناوری»، در مرکز دید Polygon، اتریوم قرار دارد( پلتفرمی که طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز را در خود جای داده است: برنامه هایی که در آن می توانید به دنیای مجازی بپیوندید، بازی کنید، هنر بخرید و در طیف وسیعی از خدمات مالی بپیوندید). با این حال، این فعالیت زیاد در بلاکچین، اتریوم را تقریباً غیرقابل استفاده کرده، زیرا هزینه انتقال و ترافیک در حال افزایش است.

Polygon به عنوان شبکه لایه-2 قرار می گیرد، به این معنی که به عنوان یک لایه اضافی در اتریوم عمل می کند که به دنبال تغییر لایه اصلی بلاکچین نیست. Polygon دارای جنبه ها، شکل ها و کاربردهای بسیاری است و قول ساده تری برای ایجاد شبکه های به هم پیوسته را می دهد.

Polygon می خواهد به اتریوم در گسترش اندازه، امنیت، کارایی و مفید بودن کمک کند و به دنبال این است که توسعه دهندگان را وادار کند تا محصولات فریبنده را سریعتر به بازار عرضه کنند.

Polygon چگونه کار می کند؟

Polygon یک پلتفرم چند سطحی است که به لطف تعداد زیادی از زنجیره های جانبی هدف آن مقیاس گذاری اتریوم است که همه آنها قصد دارند با پلتفرم اصلی به طور موثر و مقرون به صرفه انسداد را برطرف کنند.

زنجیره های جانبی بلاک چین های منحصر به فردی هستند که به بلاک چین اصلی اتریوم متصل شده اند و در حمایت از بسیاری از پروتکل های مالی غیر متمرکز (DeFi) موجود در اتریوم موثر هستند.

به این ترتیب Polygon را می توان با سایر شبکه های رقیب مانند Polkadot ، Cosmos و Avalanche مقایسه کرد.

معماری

هسته اصلی شبکه، کیت توسعه نرم افزار Polygon (SDK) است که برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز سازگار با اتریوم به عنوان زنجیره های جانبی و اتصال آنها به بلاک چین اصلی خود استفاده می شود.

زنجیره های جانبی را می توان با استفاده از یکی از روش های مقیاس پذیری زیر ایجاد کرد:

Plasma Chains - معاملات را به صورت بلوک دسته بندی می کند و به صورت یکجا در بلاکچین اتریوم دسته بندی می شود.

zk-Rollups- اجازه می دهد تا چندین انتقال در یک معامله واحد انجام شود.

Optimistic Rollups- مشابه زنجیره های پلاسما، اما با قابلیت افزایش قراردادهای هوشمند اتریوم

 زنجیره اصلی Polygon یک زنجیره جانبی Proof of Stake (PoS) است که در آن شرکت کنندگان در شبکه می توانند نشانه های MATIC را برای تأیید تراکنش ها و رای گیری در مورد ارتقاء شبکه در نظر بگیرند.

برچسب ها: Polygon اتریوم رمزارز
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی