کد خبر: ۲۲۰۴۰
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۵

اولین نتایج بنچمارک چیپ اپل M1 مکس افشا شد/ افزایش ۵۵ درصدی عملکرد چند هسته‌ای

اپل دیشب در رویداد «Unleashed» از تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس رونمایی کرد و حالا اولین نتایح بنچمارک مدل قدرتمندتر یعنی M1 مکس در گیک‌بنچ منتشر شده است که از افزایش چشمگیر عملکردش نسبت به M1 خبر می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، اپل سال گذشته میلادی از تراشه M1 رونمایی کرد که عملکرد بالایی از خودش نشان می‌داد. حالا نسل جدید آن که در دو نسخه از راه می‌رسد، عملکرد بالاتری دارد و به گفته اپل، تا ۷۰ درصد قدرتمند از گذشته است. البته برای بررسی این ادعا، باید منتظر عرضه مک‌بوک پروهای جدید و بررسی آن‌ها باشیم.

اما حالا نتایج بنچمارک گیک‌بنچ چیپ M1 مکس به اینترنت راه پیدا کرده که از امتیاز تک هسته‌ای ۱۷۴۹ و چند هسته‌ای ۱۱۵۴۲ خبر می‌دهد. دستگاه حاضر در این بنچمارک با نام Macbook Pro 18.2 شناخته می‌شود، بنابراین نمی‌دانیم با کدام مدل روبه‌رو هستیم. این احتمال وجود دارد که این نتایج مربوط به یک پلتفرم آزمایشی داخلی باشد و شاید در آینده معرفی شود.

اولین نتایج بنچمارک چیپ اپل M1 مکس افشا شد/ افزایش ۵۵ درصدی عملکرد چند هسته‌ای
 تراشه M1 اپل از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد، در حالی که M1 مکس دارای ۱۰ هسته پردازشی است. علاوه بر این، با فرکانسی بالاتر از ۳.۲ گیگاهرتز چیپ M1 روبه‌رو هستیم. همین موضوع موجب افزایش ۲ تا ۳ درصدی عملکرد تک هسته‌ای شده. در حقیقت چیپ M1 در بخش تک هسته‌ای به امتیاز ۱۷۱۲ دست پیدا کرده، در حالی که در مدل مکس با امتیاز ۱۷۱۲ روبه‌رو هستیم.

اما در بخش چند هسته‌ای، این اختلاف بیشتر می‌شود. تراشه M1 در این بخش به امتیاز ۷۴۴۱ دست پیدا کرده که ۵۵ درصد کمتر از امتیاز M1 مکس در این بنچمارک است.

اولین نتایج بنچمارک چیپ اپل M1 مکس افشا شد/ افزایش ۵۵ درصدی عملکرد چند هسته‌ای
 از آنجایی که این امتیاز مربوط به سیستم عامل مک او اس می‌شود، مقایسه آن با پردازنده‌های اینتل و AMD و سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ۱۱ چندان منطقی نیست. با این حال، امتیاز بدست آمده توسط M1 مکس آن را در رده مک پرو با پردازنده Xeon W-3235 قرار می‌دهد؛ پردازنده‌ای که ۱۲ هسته با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز دارد.

با وجود تفاوت سیستم عامل، تراشه جدید کوپرتینویی‌ها در بخش چند هسته‌ای عملکردی بالاتر از پردازنده رایزن ۹ ۵۸۰۰X شرکت AMD، اینتل Core i9-11900K و Core i9-10900K دارد.

باید منتظر عرضه نسل جدید مک‌بوک پرو بمانیم تا ببینیم در عمل چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی