کد خبر: ۲۲۰۴۴
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

شبکه وای فای به ماه می رود

ناسا در حال مطالعه در مورد ایجاد شبکه Wi-Fi در ماه است.

به گزارش «نبض فناوری»، یک مطالعه جدید توسط ناسا نشان می دهد که آنها در حال کار بر روی ایجاد Wi-Fi در ماه هستند که به " lunar Wi-Fi" معروف است. این تحقیق بخشی از ارائه راه حل برای مناطقی از ایالات متحده است که دسترسی به اینترنت در آنها وجود ندارد. همچنین شامل نیاز به کمک برای اطلاع رسانی ماموریت های آینده آرتمیس است.

مری لوبو مدیر انکوباسیون فناوری و نوآوری در مرکز تحقیقات گلن ناسا در بیانیه ای گفت: این فرصتی عالی برای توسعه راه حل هایی جهت چالش هایی است که ما با فرستادن فضانوردان به ماه در  آرتمیس روبرو هستیم.

برنامه آرتمیس سال گذشته رونمایی شد و هدف آن فرود افراد بر روی ماه است. برنامه این بود که ابتدا یک ماموریت بدون سرنشین به ماه در سال 2021 و سپس فرود به ماه در سال 2024 انجام شود. در حال حاضر  مطالعه انجام شده توسط آزمایشگاه قطبنما ناسا برای راه اندازی Wi-Fi بسیار مهم است. همانطور که استیو اولسون سرپرست آزمایشگاه قطب نما در ناسا گلن اظهار داشت این مطالعه مهم است زیرا خدمه، مریخ نوردها، ابزارهای علمی و تجهیزات معدن  به ارتباطات قابل اعتماد با اردوگاه قمری/آرتمیس و در نهایت به زمین نیاز خواهند داشت.

علاوه بر این، عدم دسترسی به اینترنت به مناطق خاصی از نگرانی های اقتصادی و اجتماعی در کشور است. نابرابری دیجیتالی در دوران همه گیری بدتر شده است.

برچسب ها: وای فای WiFi ماه ناسا
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی