کد خبر: ۲۲۰۵۰
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

جیتکس2021: رباتی که مانند انسان درک دارد

شرکت آلمانی ربات هایی با توانایی های شناختی مانند انسان ها را در نمایشگاه جیتکس2021 به نمایش گذاشت.

به گزارش «نبض فناوری»، تصور کنید یک دستیار در خانه یا محل کار خود دارید که 200 بار سریعتر از هر انسانی به دستور شما گوش و پردازش می کند.

شرکت آلمانی Neura Robotics طیف وسیعی از این ربات ها را در نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج Gitex) ) در دبی معرفی کرده که قابلیت های شناختی آنها را قادر می سازد تا فکر کنند (مانند یک انسان)، بشنوند، ببینند و احساس کنند. این شرکت همچنین امیدوار است که یک ربات مستقل داخلی را برای انجام کارهای خانه تحویل دهد.

دیوید ریگر مدیر عامل Neura Robotics، در مورد ربات های منحصر به فرد خود که برای اولین بار در امارات متحده عربی نمایش داده می شود و اوایل سال آینده منتشر می شود، به خلیج تایمز گفت: شعار ما به بشریت خدمت کنید است، بنابراین ما روبات هایی ساخته ایم که هرگز به انسان آسیب نمی رسانند. سنسورهای 360 درجه متصل به به آنها کمک می کند تا تفاوت بین انسان و اشیا را درک کنند.

ریگر گفت که ربات دستیار خانگی از فوریه 2022 در بازار در دسترس خواهد بود. به عنوان مثال برای کارهایی مانند برداشتن اشیاء، مرتب کردن خانه، بارگیری ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی، تمیز کردن سطوح می تواند استفاده شود.

وی افزود: هدف ما نشان دادن روبات ها به عنوان  یک ابزار چند منظوره است که می تواند چشم، گوش و همچنین زبان داشته باشد.

ریگر اظهار کرد که ربات دستیار خانه چابک، مقرون به صرفه و آسان برای حرکت است زیرا وزن آن بیش از 16 کیلوگرم نیست. این ربات دارای یک پلتفرم است که روی غلتک ها حرکت می کند، یک بازوی روباتیک 890 میلی متری که می تواند اجسام با وزن 6 کیلوگرم را بلند کند. این ربات همچنین دارای فناوری تشخیص صدا است که به لطف هوش مصنوعی می تواند صدا را به رنگ تبدیل کرده و سپس از تشخیص رنگ برای تشخیص صداهای مختلف استفاده کند.

ربات های این شرکت از غربالگری سرطان سینه گرفته تا ماساژ دادن، اتوماسیون آشپزخانه، جوشکاری خودرو، اتوماسیون آزمایشگاهی، کمک در صنعت تولید، صنعت لجستیک ، دندانپزشکی و حتی در عمل جراحی را انجام می دهند.

چهل و یکمین دوره این رویداد صبح روز یکشنبه در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) افتتاح شد و تا 21 اکتبر 2021 ادامه خواهد داشت. این رویداد با شرکت بیش از 4000 غرفه دار از بیش از 140 کشور شرکت کننده و همچنین بیش از 200 شرکت کننده انجام شد. مبتکران بین المللی در زمینه های هوش مصنوعی، 5G، ابر، کلان داده، امنیت سایبری، بلاکچین، محاسبات کوانتومی، فین تک و بازاریابی در این رویداد باهم جمع شده اند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
خلیج فارس!
مدیر پایگاه بله مخفف gulf information technology exabition
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی