کد خبر: ۲۲۰۸۲
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۸

نام فیسبوک تغییر می کند

خبرها حاکی از این است که فیسبوک قصد دارد نام خود را برای تمرکز بر متاورس تغییر دهد.

به گزارش «نبض فناوری»،  بر اساس گزارشی از The Verge، فیسبوک در حال برنامه ریزی برای تغییر نام شرکت با نام جدید است تا بر ساخت متاوس متمرکز شود.

مارک زاکربرگ مدیرعامل اعلام کرده که نام جدید شرکت خود را در کنفرانس سالانه Connect در 28 اکتبر رونمایی می کند؛ اما  ورج گمانه زنی هایی کرده که احتمالا این نام زودتر از موعد اعلام شود.

فیسبوک که می خواهد بیش از رسانه های اجتماعی دیگر شناخته شود، روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا پنج سال آینده 10 هزار شغل در اروپا استخدام کند تا به ساخت متاورسی که شرکت آن را جزء اصلی آینده خود می داند، کمک کند.

این شرکت همچنین یک ماه پیش اعلام کرد که آندره بوسورث، رئیس AR و VR، به عنوان مدیر ارشد فناوری ارتقا می یابد. فیسبوک در حال حاضر بیش از 10 هزار کارمند دارد که سخت افزارهای مصرفی مانند عینک های AR تولید می کنند که زاکربرگ معتقد است روزی به اندازه تلفن های هوشمند در همه جا حاضر خواهد بود.

زاکربرگ در ماه ژوئیه گفت که آینده فیسبوک در متاورس مجازی نهفته است جایی که کاربران در آن زندگی، کار و بازی خواهند کرد.

تغییر نام تجاری در شرایطی رخ می دهد که فیس بوک به دلیل رسوایی های متعددی از جمله مجموعه ای از اسناد داخلی فاش شده توسط افشاگر  فرانسیس هاوگن(که در کمیته بازرگانی ، علوم و حمل و نقل سنا شهادت داد) روبرو شده است. فیسبوک هنوز تحت نظارت ضد انحصاری توسط دولت ایالات متحده است.

سخنگوی فیس بوک گفت: «ما در مورد شایعات یا گمانه زنی ها اظهار نظر نمی کنیم.»

متاورس نظریه‌ای دربارهٔ یک تکنولوژی جدید در آینده است. متاورس یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران آن قادر خواهند بود از سر تا سر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ورای مفهوم امروزی فضای مجازی بوده و در واقع ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است. 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی