کد خبر: ۲۲۱۰۳
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 سامسونگ فاقد درگاه کارت حافظه خواهند بود

درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی به گوشی‌های پیشرفته آینده سامسونگ باز نخواهد گشت.

به گزارش «نبض فناوری»، تا آغاز سال 2022 زمان زیادی باقی نمانده است و شروع سال جدید میلادی احتمالا برای طرفداران سامسونگ بسیار جالب خواهد بود. اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 سامسونگ با پیشرفت‌های متعدد شایعه شده احتمالا طی ماه ژانویه سال آینده معرفی خواهند شد. سری گلکسی S22 با اسم رمز رنگین‌کمان (Rainbow) به‌همراه سخت‌افزار سریع‌تر، دوربین‌های بهتر و حواشی باریک‌تر به بازار عرضه خواهند شد. حتی مدل گلکسی S22 اولترا نیز احتمالا مجهز به درگاه اختصاصی جهت حمل قلم S Pen خواهد بود. با این‌حال در پرچم‌داران آینده سامسونگ از ارائه یک مشخصه سخت‌افزاری مهم صرفنظر خواهد شد.

درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی به گوشی‌های پیشرفته آینده سامسونگ باز نخواهد گشت؛ حداقل یک شخص خبرچین با شناسه FrontTron چنین ادعایی را در شبکه اجتماعی توئیتر مطرح نموده است. این ویژگی محبوب از زمان عرضه گلکسی نوت 20 از دستگاه‌های پرچم‌دار سامسونگ کنار گذاشته شده و سری گلکسی S21 نیز فاقد چنین قابلیتی است. این موضوع موجب ناراحتی آن‌دسته از کاربرانی شد که از فضای داخلی توسعه‌یافته دستگاه به خوبی بهره‌برداری می‌کردند.

اگرچه درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی در مقطعی از زمان کاملا رایج بود و تقریبا در تمامی هندست‌ها به جز آی‌فون‌های اپل به چشم می‌خورد؛ اما به‌کارگیری حافظه‌های داخلی سریع در عصر کنونی موجب منسوخ شدن ایده استفاده از کارت‌های حافظه شده است. در واقع درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی احتمالا برای تجربه کلی کاربران زیان‌بار خواهد بود؛ چرا که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در سراسر سیستم را کاهش داده و سرعت عملکرد هندست را کند خواهد کرد.

اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 سامسونگ فاقد درگاه کارت حافظه خواهند بود

تاکنون هیچ‌گونه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد سامسونگ به‌دنبال گام برداشتن در مسیری متفاوت و در واقع بازگردانی درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی به سری گلکسی S22 است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که شرکت سامسونگ چند سال قبل با عرضه سری گلکسی S6 تلاش کرد تا درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی را کنار بگذارد؛ اما پس از ایجاد اعتراضات فوری و فراگیر از سوی پایگاه اصلی مشتریان در مدل‌های سال آینده خود موسوم به گلکسی S7 و گلکسی S7 اج بار دیگر از درگاه کارت حافظه استفاده کرد.

با این‌حال مدل‌های پایه سری گلکسی S22 با 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار خواهند شد؛ اما این میزان حافظه احتمالا به سرعت پر می‌شود. شایعات از عرضه ورژن‌های 256 و 512 گیگابایتی این هندست‌ها حکایت دارند؛ مدل‌هایی که برای یک دستگاه آینده‌نگرانه بسیار مطلوب‌تر به‌نظر می‌رسند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی