کد خبر: ۲۲۱۰۴
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

جی‌پی مورگان: فروش آیفون ۱۳ به خاطر کمبود تراشه کاهش می‌یابد

شرکت سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان پیش‌بینی خود از فروش آیفون ۱۳ در فصل تعطیلات پیش رو را کاهش داده چون معتقد است که کمبود جهانی تراشه و تعطیلی کارخانه‌ها در آسیا بالاخره کسب و کار کوپرتینویی‌ها را دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، شرکت جی‌پی مورگان پیش‌بینی می‌کند که اپل در سه‌ماهه سال مالی ۲۰۲۲ از فروش آیفون ۶۳ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این رقم از افت تقریبا ۴ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال خبر می‌دهد. هفته گذشته بانک سرمایه‌گذاری Needham نیز پیش‌بینی فروش آیفون ۱۳ در فصل اول ۲۰۲۲ را ۱۰ میلیون دستگاه کاهش داد و به ۸۰ میلیون عدد رساند.

جی‌پی مورگان معتقد است که فروش آیفون در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ حدود ۵۸ میلیون دستگاه و ۴۵ میلیارد دلار خواهد بود. این رقم بسیار بیشتر از پیش‌بینی وال استریت مبنی بر درآمد ۴۱ میلیارد دلاری از فروش آیفون در این بازه زمانی است.

به گفته Refinitiv IBES، تحلیلگران انتظار دارند اپل در فصل تعطیلات ۴۵ میلیون و در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ برابر ۷۹.۴ میلیون آیفون بفروشد. اگرچه اپل نسبت به بسیاری از شرکت‌های رقیب عملکرد بسیار بهتری در مقابله با کمبود جهانی تراشه داشته، اما گلوگاه‌های زنجیره تامین و تعطیلی کارخانه‌ها در کشورهایی مثل ویتنام بالاخره دارد اثر خود را بر این شرکت می‌گذارد.

بلومبرگ هفته گذشته گفته بود اپل احتمالا به خاطر کمبود تراشه ظرفیت تولید آیفون ۱۳ را حدود ۱۰ میلیون دستگاه کمتر می‌کند. تحلیل‌گران مدعی‌اند که خریداران آیفون ۱۳ با یکی از طولانی‌ترین بازه‌های زمانی انتظار در چند سال اخیر روبرو هستند تا تلفن هوشمند خود را دریافت کنند.

اپل دیشب از دو سخت‌افزار جدید به نام‌های ایرپاد ۳ و مک‌بوک پرو رونمایی کرد و قرار است از هفته آینده آن‌ها را به بازار بفرستد. «دنیل ایوز»، تحلیلگر شرکت Wedbush می‌گوید کوپرتینویی‌ها با مراسم دیشب نشان دادند که آماده به چالش کشیدن محدودیت‌های زنجیره تامین هستند و همچنان می‌خواهند حضور فعالی در بازار داشته باشند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی