کد خبر: ۲۲۱۴۳
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰

عدم اعتماد قانونگذاران آمریکایی به فیسبوک برای مدیریت ارز‌ها

قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به زاکربرگ نوشتند که فیسبوک برای مدیریت سیستم پرداخت یا ارز دیجیتال غیر قابل اعتماد است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز، گروهی از قانونگذاران آمریکایی می‌گویند که نمی‌توان به فیسبوک برای مدیریت ارز‌های رمزپایه اعتماد کرد و از این رسانه اجتماعی خواستند فورا کیف پول رمزارز خود به نام «نوی» را که از روز سه شنبه راه اندازی شده، متوقف کند.

سناتور‌های دموکرات آمریکایی برایان شاتز، شرود براون، ریچارد بلومنتال، الیزابت وارن و تینا اسمیت مخالفت خود با تلاش‌های دو ساله فیسبوک برای راه اندازی رمز ارز و کیف پول را دیجیتال اعلام کردند.

سناتور‌ها در نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیسبوک، نوشتند: فیسبوک بار دیگر برنامه‌های ارز دیجیتال را در یک برنامه زمانی فوری دنبال می‌کند و پایلوت را برای شبکه زیرساخت‌های پرداخت راه اندازی کرده است. سناتور‌ها در ادامه نوشتند: درحالی که توانایی‌های فیسبوک در مدیریت خطرات و حفظ امنیت مصرف کنندگان کاملاً ناکافی است نمی‌توان به این شرکت برای مدیریت یک سیستم پرداخت یا ارز دیجیتال اعتماد کرد.

نامه سناتور‌ها نشان می‌دهد که حتی کیف پول رمزارز فیسبوک نیز با بررسی قانونگذاران و نهاد‌های نظارتی مواجه خواهد شد که قبلا نگرانی‌هایی را در زمینه عدم اعتماد و سایر بخش‌ها مطرح کرده بودند.

فیسبوک در ژوئن ۲۰۱۹ از پروژه رمزارز‌ها به عنوان بخشی از تلاش برای توسعه تجارت الکترونیکی و پرداخت‌های جهانی رونمایی کرد، اما این پروژه بلافاصله با مخالفت شدید سیاست گذاران در سطح جهان مواجه شد. چراکه آن‌ها نگران بودند این پروژه می‌تواند کنترل آن‌ها بر سیستم پول را از بین ببرد و به حریم خصوصی کاربران آسیب برساند. در ماه دسامبر، این پروژه در تلاش مجدد برای دریافت تایید قانونی، تغییر نام داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی