کد خبر: ۲۲۱۴۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۰

مجوزهای فروش چند میلیارد دلاری برای تامین کنندگان هواوی

شرکتهای تامین کننده قطعات برای شرکت مخابراتی هواوی و شرکت تراشه سازی SMIC چین مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار از نوامبر تا آوریل برای فروش کالا و فناوری به این دو شرکت تحت تحریم تجاری آمریکا دریافت کردند.

به گزارش« نبض فناوری» طبق اسنادی که از سوی کنگره آمریکا منتشر شد، ۱۱۳ مجوز صادرات به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای تامین کنندگان قطعات به منظور فروش محصولاتشان به هواوی و ۱۸۸ مجوز به ارزش حدود ۴۲ میلیارد دلار برای فروش به شرکت SMIC صادر شده است.

این آمار نشان داد از هر ۱۰ درخواست مجوز، با بیش از ۹ درخواست تامین کنندگان شرکت SMIC موافقت شد و ۶۹ درصد درخواست‌ها برای فروش به هواوی در همین مدت مورد تایید قرار گرفته است.

این آمار دشمنان چین در واشنگتن را که تلاش‌های متمرکزی برای محروم کردن شرکت‌های چینی از دسترسی به فناوری پیشرفته آمریکایی انجام داده بودند، به خشم آورده است. مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه به رویترز گفت تصور می‌کند پرزیدنت جو بایدن بایدن درباره این که چرا این شرکت‌ها همچنان معافیت دریافت می‌کنند، توضیح دهد.

هواوی در ماه مه سال ۲۰۱۹ با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفت و در نتیجه تامین کنندگان قطعات آمریکایی و سایر شرکت‌ها باید برای فروش محصولاتشان به این شرکت چینی، مجوز ویژه دریافت کنند. شرکت SMIC هم در دسامبر سال ۲۰۲۰ به دلیل نگرانی از دادن فناوری پیشرفته به کاربران نظامی توسط این شرکت، به لیست سیاه تجاری اضافه شد.

عمده مجوزهای صادر شده اجازه فروش اقلام حساس را نمی دهند. از ۱۱۳ مجوز تایید شده برای هواوی در این مدت، ۸۰ مجوز برای کالاهای غیرحساسی بودند که تنها به دریافت یک مجوز نیاز دارند زیرا دریافت کننده آنها تحت تحریم قرار دارد. برای شرکت SMIC این آمار ۱۲۱ از ۱۸۸ مجوز بود. مجوزهای صادره معمولا به مدت چهار سال اعتبار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، در دوران ریاست جمهور ترامپ مجوزهایی به ارزش ۸۷ میلیارد دلار برای فروش به هواوی پس از تحریم شدن این شرکت صادر شده بود.
منبع: ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی