کد خبر: ۲۲۱۵۳
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

ساخت نمونه‌بردار پرتابل مایعات متحرک و ثابت با دانش بومی

مدیرعامل شرکت دانش بنیان آبان رایمند، از طراحی و ساخت نمونه‌بردار پرتابل مایعات متحرک و ثابت، پمپ پریستالتیک، همزن مغناطیسی در این شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت: با ساخت این تجهیزات صرفه جویی ارزی کلانی در کشور صورت گرفته است.

امیر محمد شیشه گر مدیرعامل شرکت دانش بنیان آبان رایمند، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه شرکت در حوزه ساخت و توسعه ابزار دقیق صنعتی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این مجموعه با بهره‌گیری از متخصصان صنایع مختلف از جمله برق، مکانیک و آب و فاضلاب قابلیت تامین نیاز‌های روز موجود در صنایع مختلف به ویژه صنعت آب و فاضلاب را دارد.

وی تصریح کرد: استفاده ازتکنولوژی روز دنیا در ساخت تجهیزات، جلوگیری از خروج ارز از کشور، دستیابی به بالاترین استاندارد‌های ساخت، ارائه بهترین خدمات و افزایش رضایتمندی کارفرمایان در سر لوحه اهداف این مجموعه تولیدی است.

شیشه‌گر، ساخت نمونه بردار پرتابل مایعات متحرک، پمپ پریستالتیک، همزن مغناطیسی جهت بر هم زدن یکنواخت مایعات در ۶ ظرف به طور همزمان، پمپ پریستالتیک، دتکتور گاز کلر را از عمده دستاورد‌های مهم این شرکت عنوان کرد و افزود: دستگاه نمونه بردار پرتابل مایعات متحرک مدل AR۳۱۲۱ برای نمونه برداری انواع سیالات به صورت متحرک و قابل حمل طراحی و ساخته شده است، این دستگاه در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی گزینه اقتصادی بوده که به طورگسترده در صنایع مختلف به ویژه صنعت آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیشه‌گر اضافه کرد: پمپ پریستالتیک از سری پمپ‌های تزریق در رده جابجایی مثبت است که قابلیت پمپاژ سیالات مختلفی را دارد. این پمپ‌ها با قابلیت مکش بالا، نصب و راه اندازی آسان، توانایی پمپاژ مواد سمی و اسیدی، عدم آسیب رسانی به بافت‌های محیطی در صنایع متعددی مانند پزشکی، داروسازی، دامداری، صنایع تولید رنگ، بتن، آب و فاضلاب، کشاورزی، غذایی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه نمونه بردار پرتابل متحرک در داخل چمدان جا می‌شود و نمونه بردار پرتابل ثابت نیز نمونه برداری گسسته را انجام دهد.

وی اضافه کرد: همچنین دتکتور گاز کلر بر اساس اندازه گیری گاز کلر موجود در محیط به وسیله سنسور و مقایسه آن با میزان مجاز استاندارد توسط کارشناسان بهره بردار و بر مبنای آلارم هشدار دستگاه در زمان نشت و قطع گاز کلر است.

شیشه‌گر گفت: این شرکت حدود ۴ ماه است که به دانش بنیان تبدیل شده است. تمام این تجهیزات با دانش بومی طراحی و ساخته شده است. با ساخت این تجهیزات صرفه جویی ارزی کلانی در کشور صورت گرفته است. دستگاه نمونه بردار پرتابل مشابه به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان است این درحالیست که ما به قیمت ۶۰ میلیون دلار به فروش می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور صادرات محصولات تولیدی باید مجوز‌های لازم برای استاندارد‌ها را دریافت کنیم و بعد اقدام به صادرات این تجهیزات کنیم در حال برنامه ریزی در این زمینه هستیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی