کد خبر: ۲۲۱۸۰
|
۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

حرکت لاک پشتی دانش‌بنیان‌ها در صادرات محصولات به دلیل نبود حمایت مسئولان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شاخص صنعت پارس، گفت: برای اینکه صادرات محصولات دانش‌بنیان در کشور رونق بگیرد، نیاز به حمایت اساسی در بخش‌های طراحی و ساخت و تولید است. اگر حمایت نباشد با سرمایه گذاری خود شرکت به طور حتم مسیر روبه رشد دانش بنیان‌ها کند و لاک پشتی خواهد بود.

شهرام ذکری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شاخص صنعت پارس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت، اظهار کرد: این شرکت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و زمینه تخصصی آن ساخت، تولید و تعمیرات تولید کالا‌های دانش بنیان این شرکت از جمله شیر‌های توپی و انواع بال و بال ولو‌ها، شیر‌های اوربیت، دستگاه‌های گرانول سازی گوگرد (خط روتوفرمر) است.

وی افزود: اولین شرکتی هستیم که موفق شدیم تعمیرات اساسی شیر‌های توپی‌ها با سایز بزرگ صنعت نفت را انجام دهیم. همچنین طراحی و تولید انواع بیلوز مربوط به کنترل ولو‌ها و نیز تولید دستگاه‌های دانه‌بندی گوگرد (خط روتوفرمر) از دیگر فعالیت‌های اصلی این شرکت دانش‌بنیان است.

ذکری، تعمیر انواع بال ولو در سایز‌های متوسط و بزرگ تا سایز ۵۶، ساخت انواع بال ولو در سایز‌های متوسط و بزرگ تا سایز ۲۴، ساخت قطعات مختلف یدکی بال ولو شامل: سیت رینگ، استم، گیربکس، بادی، بال و …، قطعات یدکی اربیت ولو‌ها در سایز‌های مختلف تا سایز ۲۴، ساخت انواع قطعات محوری صنایع نفت و گاز و پتروشیمی شامل انواع محور‌های دوار، پمپ‌ها، کمپرسورها، گیربکس‌ها و … IMG_۲۰۱۷۰۷۲۹_۱۵۳۳۲۹، ساخت قطعات مختلف خط گرانول سازی، ساخت مجموعه‌ای از قطعات مرتبط با ابزار دقیق پالایشگاهی مانند torque tube, gauge glass و ساخت بیلوز را از عمده دستاورد‌های کلیدی این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شاخص صنعت پارس، ادامه داد: در حوزه بال ولو‌ها ما محصول مخصوصی را برای سنگ زنی تا قطر سه متر برای اولین بار در کشور طراحی کردیم که این دستگاه منحصربفرد بوده به طوری که برای واردات این دستگاه از خارج حدود ۲۰ میلیارد تومان باید سرمایه گذاری انجام می‌شد، اما ما این دستگاه با قیمت یک میلیارد تومان در داخل کشور تولید کردیم و نتایج ان موفقیت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه بیلوز نیز اولین شرکت تولیدکننده در داخل کشور هستیم. بیلوز یکی از قطعات اصلی کنترل ولو‌ها است. بحث ابزار دقیق، معمولا بررسی کنترل در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را در اذهان تداعی می‌کند. ابزار دقیق در کنار کنترلر‌ها و شیر‌ها از مهمترین عناصر مدارات کنترل سیستم‌ها هستند. می‌توان گفت؛ بلوزهاجزئی مکانیکی هستند که با تغییرات فشار هوا یا سیال دیگر موجب صدور فرمان مکانیکی در تجهیزات ابزار دقیق می‌گردند

وی گفت: همچنین در حوزه دانه بندی گوگرد اولین شرکتی هستیم که قطعات اصلی آن را بومی سازی کردیم.

ذکری تأکید کرد: تا پایان سال جاری توسعه این پروژه‌ها را در دستور کار داریم تا به مرحله تکمیل برسانیم. هنوز پروژه جدیدی را تعریف نکردیم. هم اکنون در حوزه ولو‌های سنگین در داخل کشور به صورت انحصاری خدماتی را برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ارائه می‌دهیم. در حوزه دانه بندی گوگرد به غیر از ما سه شرکت دیگر نیز دستگاه‌هایی را تولید می‌کنند و با آن‌ها رقابت می‌کنیم.

وی پایین بودن قیمت محصولات تولید و خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات را از عمده مزایای تجهیزات تولید در کشور مطرح کرد.

ذکری مجهز بودن به علم روز و تبادل علمی با جهان، اهمیت و ارزش نیروی انسانی و گزینش صحیح و آموزش دائمی، شناخت دقیق از بازار و توجه به بحث مهم مدیریت مالی و اقتصادی بودن کار را از جمله شاخصه‌های یک شرکت دانش بنیان عنوان کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص صادرات محصولات تولیدی گفت: برای اینکه این امر مهم در کشور محقق شود نیاز به حمایت اساسی در بخش‌های طراحی و ساخت و تولید است. اگر حمایت نباشد با سرمایه گذاری خود شرکت به طور حتم مسیر روبه رشد دانش بنیان‌ها کند و لاک پشتی خواهد بود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی