کد خبر: ۲۲۲۴۸
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

بازگشت مدیر مالی هواوی به کار پس از آزادی

منگ وانژو، مدیر مالی هواوی که به مدت سه سال در کانادا برای جلوگیری از استرداد به آمریکا مبارزه کرد، روز دوشنبه به محل کار خود در دفتر مرکزی این غول فناوری چینی در شنزن بازگشت.

به گزارش «نبض فناوری»، خانم منگ که دختر رِن ژنگفی، موسس هواوی است، مدت سه هفته قرنطینه‌ای که پس از بازگشت به شهر شنزن باید سپری می‌کرد را به پایان رساند. وی در زمان ورود به فرودگاه با استقبال گرم مردمی روبرو شده بود که شعارهای میهن پرستانه سرمی‌دادند.

مدیرمالی هواوی در صحبت‌هایی که در یک مراسم داخلی در هواوی داشت و به صورت آنلاین پخش شد، گفت: طی سه سال گذشته اگرچه با مشکلاتی روبرو بودیم اما بر موانع چیره شدیم و تیم ما با شجاعت بیشتر و بیشتری مبارزه کرد.

درخواست آمریکا برای استرداد وی به منشا اصلی اختلاف بین پکن و واشنگتن تبدیل شده بود و مقامات چینی اظهار کردند این پرونده حل و فصل شد تا به پایان یافتن بن بست دیپلماتیک کمک کند.

در پی صدور حکم دادگاهی در نیویورک برای دستگیری وی به اتهام پنهان کردن تلاشهای شرکتهای مرتبط با هواوی برای فروش تجهیزات به ایران و نقض تحریمهای آمریکا، خانم منگ دسامبر سال ۲۰۱۸ در ونکوور دستگیر شد.

بر اساس گزارش رویترز، وی پس از سپری کردن بیش از ۱۰۰۰ روز بازداشت خانگی در کانادا، ماه گذشته پس از این که با دادستانهای آمریکایی برای حل و فصل پرونده کلاهبرداری بانکی علیه وی به توافق رسید، اجازه یافت به چین برگردد. همزمان دو کانادایی که درست چند روز پس از دستگیری خانم منگ، در چین دستگیر شده بودند آزاد شده و روز شنبه به کلگری بازگشتند و مورد استقبال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا قرار گرفتند. نیکول بوکمن، دادستان موقت آمریکا اظهار کرده بود منگ مسئولیت نقش اصلی در ارتکاب طرحی برای فریب دادن یک موسسه مالی جهانی را برعهده گرفته است. اما هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اتهامات علیه منگ ساختگی و با هدف سرکوب صنایع فناوری پیشرفته این کشور بوده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی