کد خبر: ۲۲۲۵۰
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

«شیبا اینو» با رکوردشکنی در قیمت به یازدهمین رمزارز بزرگ بازار تبدیل شد

رمزارز «شیبا اینو» که با هدف شوخی و مزاح به وجود آمده بود، با رشدی خیره‌کننده رکورد قیمت تاریخی خود را شکست و حالا از نظر ارزش بازار به یکی از بزرگ‌ترین رمزارزها تبدیل شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، شیبا اینو که ظاهرا با تقلید از دوج‌کوین ساخته شده، با رشد ۴۰ درصدی در هفت روز گذشته حالا به یازدهمین رمزارز بزرگ بازار تبدیل شده است. این رمزارز در یک سال گذشته بیش از ۴۵ میلیون درصد رشد داشته و اخیرا تا ۰.۰۰۰۰۴۲ دلار صعود کرده است.

رمزارز شیبا اینو درست مثل دوج‌کوین که در جایگاه نهمین رمزارزها بزرگ بازار قرار گرفته، نمادی به شکل سگ شیبا اینو دارد. رشد باورنکردنی این رمزارز برخی سرمایه‌گذاران آن را میلیونر کرده است. چهره‌های سرشناسی از دنیای موسیقی و ورزش از این رمزارز حمایت کرده‌اند.

«شیبا اینو» با رکوردشکنی در قیمت به یازدهمین رمزارز بزرگ بازار تبدیل شد

چند ماه پیش «ویتالیک بوترین»، هم‌بنیان‌گذار اتریوم اعلام کرد که ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود در شیبا اینو را به صندوق کمک به مبارزه با کووید-۱۹ در هند اهدا می‌کند. کارزاری در وب‌سایت Change.org هم با گردآوری بیش از ۳۰ هزار امضا خواستار اضافه شدن کوین شیبا اینو به پلتفرم معاملاتی «رابین‌هود» شده بود.

سایر رمزارزها هم در چند وقت اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند. بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز بازار چند روز پیش به قیمت تاریخی ۶۷ هزار دلار رسید. این رمزارز در ماه جاری حدود ۵۰ درصد رشد داشته و در حال حاضر در حوالی ۶۲ هزار دلار معامله می‌شود.

کارشناسان دلیل رشد اخیر بازار را متاثر از تایید صندوق‌های قابل معامله رمزارزی توسط نهادهای قانونی آمریکا می‌دانند. سرمایه‌گذاران از مدت‌ها قبل با امید به تایید این صندوق‌ها دوباره به این بازار اقبال نشان دادند و همین مسئله موجب رشد قیمت‌ها شد. افزون بر این، حمایت سرمایه‌گذاران بزرگی مثل «جورج سوروس» از بازار رمزارزها باعث شد عده بیشتری از کاربران به دنبال حضور در این بازار باشند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی