کد خبر: ۲۲۳۳۳
|
۰۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۰

تا ۵۰ درصد کم‌هزینه‌تر؛ توصیه مدیرعامل فولکس واگن به مشتریان برای خرید خودروهای برقی

هربرت دیس (Herbert Diess) مدیرعامل فولکس واگن اخیرا با انتشار پستی در لینکدین به دنبال‌کنندگان خود توصیه کرده از خرید مدل‌های بنزینی و دیزلی این شرکت اجتناب کرده و در عوض از خودروهای الکتریکی ساخت کمپانی گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنند. آقای دیس دلیل این مساله را کمتر بودن هزینه نگهداری از خودروهای برقی عنوان کرده و گفته چنین مدل‌هایی تا ۵۰ درصد کم‌خرج‌تر هستند.

به گزارش« نبض فناوری»، مدیرعامل فولکس واگن به تحقیق اخیر نشریه آلمانی Autozeitung استناد کرده است. در این تحقیق نشریه مذکور به بررسی مدل‌های برقی و درون‌سوز همکلاس فولکس واگن پرداخته و آنها را از لحاظ فاکتورهای مختلف مقایسه کرده است. این فاکتورها عبارتند از قیمت، برد حرکتی، سوبسیدها، قدرت، مصرف انرژی، میزان مالیات، هزینه بیمه و هزینه سوخت یا انرژی پس از پیمایش ۱۰ یا ۲۰ هزار کیلومتر در سال.

طبق جدولی که آقای دیس منتشر کرده، هر کیلومتر پیمایش مسافت با تیگوان ۳۰ درصد هزینه بیشتری در مقایسه با ID.4 به مالک تحمیل می‌کند. جالب اینکه این رقم کمترین میزان در مقایسه صورت گرفته بین مدل‌های درون‌سوز و برقی بوده و اختلاف هزینه بین سایر مدل‌ها بیشتر از این مقدار است.

از نظر هزینه سوخت فولکس واگن تیگوان با موتور دو لیتری توربودیزل در هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر به ۷۰۹ یورو نیاز دارد، این در حالیست که هزینه مورد نیاز برای ID.4 جهت شارژ باتری ۵۰۴ یورو برآورد شده است.


اگر بخواهیم به دیگر مدل‌ها اشاره داشته باشیم، باید بگوییم هزینه تحمیل شده توسط آئودی Q4 50 e-tron در مقایسه با Q5 به اندازه ۴۰ درصد و هزینه اشکودا Enyaq iV نسبت به مدل کودیاک ۵۰ درصد کمتر است!

البته Autozeitung تاکید می‌کند ارائه مشوق‌های مختلف نقشی بسیار پررنگ در بصرفه بودن خودروهای برقی ایفا می‌کند. این نشریه معتقد است زمانی خودروهای برقی واقعا بصرفه خواهند بود که نگرانی‌ها از بابت برد حرکتی آنها رفع شده و آنها بتوانند بدون کمک‌های دولتی با قیمتی پایین‌تر به دست مشتریان برسند.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی