کد خبر: ۲۲۳۶۰
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۷

ماینینگ ارز دیجیتال با کارت گرافیک

امروزه افراد زیادی به دنبال ماینینگ یا همان استخراج ارز دیجیتال هستند و دوست دارند در این زمینه فعالیت داشته باشند و از این طریق برای خود سود کسب کنند.

امروزه افراد زیادی به دنبال ماینینگ یا همان استخراج ارز دیجیتال هستند و دوست دارند در این زمینه فعالیت داشته باشند و از این طریق برای خود سود کسب کنند. در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با نحوه استخراج ارز دیجیتال با استفاده از کارت گرافیک را توضیح دهیم. توصیه می شود قبل از شروع به کار در زمینه استخراج تا حدی در این رابطه اطلاعات بدست آورید و پس از آموزش ارز دیجیتال و یادگیری مطالب در خصوص آموزش رمز ارز ها این فعالیت را شروع کنید تا در مسیر فعالیت خود دچار مشکلات کمتری شوید.

آیا می توان با استفاده از کارت گرافیک ارز دیجیتال استخراج کرد؟

پاسخ این سوال قطعا مثبت است اما باید به یک سری نکات بسیار مهم در این رابطه توجه داشته باشید تا گمراه نشوید. همان طور که می دانید امروزه اغلب افراد برای ماینینگ از دستگاه هایی به نام ماینر ASIC استفاده می کنند که توان و قدرت پردازشی بسیار بالایی را دارند و به اصطلاح هش ریت بسیار بالایی دارند. اغلب کاربرانی که ماینر دارند به سراغ ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین می روند و امروزه اکثر ماینر ها در شبکه بلاک چین بیت کوین فعال هستند.

لذا از آنجایی که حتی بهترین مدل های کارت گرافیک توان رقابت با ماینر های ASIC را ندارند، استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک در شبکه بیت کوین چندان به صرفه نیست و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. به همین دلیل اغلب افرادی که قصد ماین با کارت گرافیک را دارند به سراغ سایر رمز ارز ها مانند اتریوم، لایت کوین، مونرو و ... میروند.

برای شروع استخراج رمز ارز با کارت گرافیک نباید به یک یا دو عدد کارت گرافیکی بسنده کنید زیرا با این وجود چندان سودآوری نخواهد داشت و زمان زیادی را برای کسب سود باید صبر کنید. لذا به همین جهت باید از ریگ های استخراج استفاده کنید که شامل یک کیس با تعداد زیادی کارت گرافیک در کنار هم می باشد.

ریگ استخراج

ریگ استخراج

خرید کارت گرافیک برای ماینینگ ارز دیجیتال

برای شروع استخراج با کارت گرافیک طبیعتا نیاز به چندین کارت گرافیک دارید و با تعداد محدود نمی توان انتظار سودآوری چندانی داشت و به نوعی نرخ بازگشت سرمایه شخص شاید چندین سال نیز طول بکشد. شرکت های مختلفی در زمینه تولید کارت گرافیک فعالیت می کنند اما بهترین مدل های که تاکنون تولید شده است مربوط به محصولات شرکت NVIDIA و AMD می باشد که در این زمینه از غول های دنیا محسوب می شوند.

مهم ترین نکته ای که باید در زمان خرید کارت گرافیک در نظر داشته باشید توان پردازشی یا هش ریت آن می باشد. هر مدل دارای هش ریت متفاوتی بوده و شما باید به دنبال گزینه ای باشید که در این زمینه توان بالایی دارد.

ریگ استخراج

ریگ استخراج

همچنین توجه داشته باشید که ظرفیت کارت گرافیک به هیچ وجه کمتر از 4 گیگ نباشد و سعی کنید از ظرفیت های 8 گیگ و بالاتر از آن استفاده کنید.

نکته مهم بعدی این است که همیشه قوی ترین کارت گرافیک بهترین انتخاب نیست. به عنوان مثال فرض کنید بهترین مدل کارت گرافیک موجود در بازار 20 میلیون تومان ارزش دارد و با توجه به سرمایه شما تنها می توانید 5 عدد از آن را خریداری کنید. در حالی که با همین مقدار سرمایه می توانید 12 کارت گرافیک با توان کمی پایین تر از آن خریداری کنید که در صورت متصل شدن به یکدیگر می توانند توان بسیار قوی و بالاتری را ایجاد کنند.

لذا حتما به توان و هش ریت هر کارت گرافیک توجه داشته باشید و سعی کنید حتما حداکثر توان را با استفاده از ابزار های خود برای ماین با کارت گرافیک ایجاد کنید.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی