کد خبر: ۲۲۳۶۱
|
۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۱
در گفتگو با نبض فناوری؛

جایگاه‌های CNG کی هوشمندسازی می‌شود؟| لزوم حمایت وزارت نفت از نسل جدید پروتکل های امنیتی

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌های CNGگفت: هنوز هوشمندسازی جایگاه های سی ان جی در کشور انجام نشده است در مرحله جذب پیمانکاران مختلف است. با توجه به پروتکل های امنیتی و ارتباطی و اطلاعاتی می بایست هر چه سریعتر به روزرسانی شود.

اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه‌های CNG، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص حملات سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور اظهار کرد: باید ضریب ایمنی و فنی را در سامانه‌های هوشمند جایگاه سوخت ارتقا داد. به همین منظور طرحی را برای سی ان جی تدوین شده است تا ضرایب ایمنی سامانه‌های هوشمند افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این کار با همکار پارک و علم و فناوری دانشگاه تهران و انجمن سی ان جی کشور انجام شده است به گونه‌ای که تمام روش‌ها و لایه‌های مختلف و ارتباط‌ های امنیتی را با تکنولوژی روز دنیا پیاده سازی کردیم.

جایگاه‌های CNG کی هوشمندسازی می‌شود؟/ لزوم حمایت وزارت نفت از نسل جدید پروتکل های امنیتی

دادرس گفت: هنوز هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی در کشور انجام نشده است در مرحله جذب پیمانکاران مختلف است. با توجه به پروتکل‌های امنیتی و ارتباطی و اطلاعاتی می‌بایست هر چه سریعتر به روزرسانی شود؛ بنابراین باید سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت همانند سی ان جی به روزرسانی شود.

وی افزود: بایدپروتکل‌های امنتی مطمئن و غیرقابل نفوذ را ایجاد کنیم تا دچار چنین حملات سایبری نباشیم.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌های CNG تأکید کرد:امیدواریم که طرح هوشمندسازی را در جایگاه‌های سی ان جی اعمال کنیم. هم اکنون ۹۵ درصد تاکسی و ۸۰ درصد حمل و نقل عمومی گاز سوز است اگر هوشمندسازی در سی ان جی اتفاق نیفتد امکان دارد طی ۲۴ ساعت خسارت سنگین تری به این بخش وارد شود.

دادرس خاطرنشان کرد:روش‌های جدید مثل IOT توسط شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشور انجام می‌شود. وزارت نفت باید در این زمینه از نسل جدید و هوشمندسازی پروتکل‌های امنیتی حمایت کند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی