کد خبر: ۲۲۴۵۲
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۶

بنیان‌گذار اپل از طراحی آیفون 13 راضی نیست!

استیو وزنیاک بعضا عملکرد اپل را مورد ستایش قرار داده و در برخی مواقع نیز رویکرد این شرکت را مورد انتقادات فراوان قرار می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، استیو وزنیاک مدت‌هاست که بازنشسته شده و دیگر در سیاست‌های شرکت اپل هیچ دخالتی ندارد. با این‌حال نقطه نظرات وی پیرامون موضوعات مختلف کماکان مورد توجه طرفداران اپل و علاقه‌مندان به دنیای فناوری قرار دارد. آقای وزنیاک از این موضوع بهره‌برداری نموده و غالبا در رابطه با رویدادها یا محصولات شرکت اپل اظهارنظر می‌کند. وی بعضا به بیان نظرات خود پیرامون نحوه عملکرد کمپانی در یک موقعیت خاص می‌پردازد. استیو وزنیاک بعضا عملکرد اپل را مورد ستایش قرار داده و در برخی مواقع نیز رویکرد این شرکت را مورد انتقادات فراوان قرار می‌دهد.

استیو وزنیاک از آیفون 13 راضی نیست و دلیل آن‌را نیز اعلام کرده است

به‌نظر می‌رسد که دستگاه‌های اخیرا عرضه شده سری آیفون 13 در جلب نظر استیو وزنیاک چندان موفق نبوده‌اند. از نظر وی درک ارزش و امکانات مدل‌های جدید آیفون در مقایسه با نسل‌های پیشین به آسانی امکان‌پذیر نیست. آقای وزنیاک که یکی از بنیان‌گذاران اپل محسوب می‌شود؛ ادعا می‌کند که از نظر وی میان گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 13 هیچ تفاوتی به چشم نمی‌خورد. به گفته او نرم‌افزار جدید بایستی روی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نیز به خوبی کار کند.

استیو وزنیاک نخستین فردی نیست که به اظهارنظر منفی پیرامون آیفون 13 می‌پردازد. این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شوند که سری جدید آیفون حقیقتا هیچ‌گونه امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. در واقع کمپانی آمریکایی مشغول وقت خریدن بوده و آیفون ‌های جدید به لحاظ فناوری‌ها و امکانات مدرن فاقد هرگونه پیشرفت چشمگیر هستند. در واقع پیشرفت‌ها و اصلاحات اعمال شده جزئی بوده و با مقایسه مدل‌های آیفون 12 و آیفون 13 می‌توان دریافت که این 2 هندست تقریبا یکسان بوده و میان آن‌ها تفاوت‌های حداقلی به چشم می‌خورد. این تفاوت‌ها همواره به نفع مدل‌های نسل جدید آیفون نیستند.

بنیان‌گذار اپل از طراحی آیفون 13 راضی نیست!

اما سیستم بازاریابی اپل به نحوی مطلوب تنظیم شده و عملکرد مناسبی از خود نشان داده است. بعلاوه بازاریابان کمپانی نیز با تمام قوا مشغول انجام وظایف خود هستند. آن‌ها از مهارت شستشوی مغزی مخاطبان خود برخوردار بوده و موجب هجوم مشتریان به فروشگاه‌ها برای خریداری یکی از مدل‌های سری آیفون 13 می‌شوند. آن‌ها پولی را که با مشقت به‌دست آورده‌اند؛ برای خریداری یک فناوری قدیمی خرج می‌کنند و این در حالیست که آن‌ها با وجود پرداخت هزینه بیش‌تر، هیچ چیز واقعا ارزشمندی را به‌دست نیاورده‌اند.

تحلیل‌گران بر این باورند که مشکل کمبود قطعات موجب می‌شود تا میزان نقل و انتقال گوشی‌های سری آیفون 13 از پیش‌بینی‌ها کمتر باشد

مدیران اپل ضمن برگزاری آخرین کنفرانس فصلی کمپانی اذعان کردند که مشکل کمبود قطعات در 3 ماهه سوم سال جاری احتمالا اپل را وادار به بازبینی در ارقام برنامه‌ریزی شده تولید برای اسمارت‌فون‌های خود خواهد کرد. با آغاز فروش هندست‌های سری آیفون 13 مشخص شد که زمان انتظار مشتریان برای دریافت سفارشات به بالاترین حد خود رسیده است. به تدریج تعداد بیش‌تری از کارشناسان به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند تا خود را برای کاهش عرضه اسمارت‌فون‌های اپل آماده نمایند.

دوره 3 ماهه چهارم در سال مالی 2021 شرکت اپل پیش‌تر به پایان رسیده و اکنون 3 ماهه نخست سال مالی جدید آغاز شده است. بر اساس اعلام نشریه رویترز، طی مدت 2 هفته گذشته 2 نماینده از شرکت‌های تحلیل‌گر داده، پیش‌بینی خود در خصوص درآمد اپل و میزان فروش گوشی‌های آیفون را کاهش داده‌اند. بر اساس اعلام موسسه JP Morgan، درآمد اپل از محل فروش اسمارت‌فون‌ها طی دوره 3 ماهه نخست سال مالی جدید از 63 میلیون دلار فراتر نخواهد رفت. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افت 4 درصدی را نشان می‌دهد.

تحلیل‌گران موسسه Needham طی هفته گذشته ادعا کردند که شرکت اپل در 3 ماهه نخست سال مالی جاری قادر به عرضه حداکثر 80 میلیون دستگاه آیفون نسل جدید خواهد بود. این رقم در مقایسه با برنامه‌ریزی قبلی 10 میلیون دستگاه کمتر است. بر اساس اعلام موسسه JP Morgan، اپل با فروش تقریبا 58 میلیون دستگاه آیفون طی دوره 3 ماهه گذشته به درآمد حدودا 46 میلیارد دلاری دست یافته است. در هر صورت این رقم نسبت به برآیند پیش‌بینی سایر تحلیل‌گران وال استریت کمی بیش‌تر است. پیش‌بینی تحلیل‌گران وال استریت از درآمد 41 میلیارد دلاری اپل از محل فروش گوشی‌های آیفون طی دوره 3 ماهه گذشته حکایت داشتند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی