کد خبر: ۲۲۴۸۲
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۷

استارلینک در هند ثبت شد| هدف‌گذاری برای ۲۰۰ هزار ترمینال فعال تا دسامبر ۲۰۲۲

استارلینک اسپیس ایکس کسب و کار خود را به شکل رسمی در هند به ثبت رسانده و حالا آماده است تا از دولت این کشور برای ارائه خدمات مجوز بگیرد. این شرکت می‌خواهد تا دسامبر ۲۰۲۰ در بیش از ۱۶۰ هزار منطقه هند ۲۰۰ هزار ترمینال فعال داشته باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، «سنجای بارگاوا»، رئیس شعبه هند استارلینک در پستی در شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: «مفتخرم اعلام کنم که اسپیس ایکس حالا در هند شعبه‌ای دارد که ۱۰۰ درصد متعلق به این شرکت است.» شعبه هند استارلینک با نام Starlink Satellite Communications Private Limited ثبت شده است.

شرکت‌های فناوری برای ارائه خدمات اینترنتی در هند باید یک شرکت محلی ثبت‌شده داشته باشند. استارلینک می‌خواهد در صورت دریافت مجوز تا پایان سال آینده میلادی بیش از ۲۰۰ هزار ترمینال فعال در این کشور داشته باشد. این هدف‌گذاری جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد، چون استارلینک تا ماه اوت امسال در ۱۴ کشور فقط ۱۰۰ هزار ترمینال کاربری داشت.

استارلینک در هند ثبت شد| هدف‌گذاری برای ۲۰۰ هزار ترمینال فعال تا دسامبر ۲۰۲۲

بارگاوا در پست دیگری اعلام کرد: «ما در استارلینک می‌خواهیم به افرادی سرویس‌دهی داشته باشیم که مهجور واقع شده‌اند. امیدواریم در این مناطق با سرویس‌دهندگان خدمات پهن‌باند همکاری داشته باشیم تا سطح زندگی آن‌ها را بهبود ببخشیم و زندگی مردم را نجات دهیم.»

استارلینک چند روز پیش اعلام کرده بود که مشغول همکاری با اندیشکده هندی Niti Aayog است تا برای آغاز کار پروژه استارلینک ۱۲ منطقه را شناسایی کند. هرچند بیش از نیم میلیارد نفر در هند به اینترنت دسترسی دارند، ولی تقریبا همین تعداد از شهروندان هند هم از دسترسی به اینترنت محروم هستند.

بارگاوا در ادامه پست خود توضیح داد: «فرآیند دریافت تاییدیه از دولت پیچیده است. تاکنون درخواستی نزد دولت ارسال نشده که در حال بررسی باشد، بنابراین توپ در زمین ماست که درخواست خود را ثبت کنیم و مشغول کار روی آن هستیم.» این مدیر اسپیس ایکس ابراز خوشبینی کرده که ظرف چند ماه آینده برای برنامه پایلوت استارلینک مجوز بگیرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی