کد خبر: ۲۲۵۱۷
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

یاهو به دلیل افزایش سخت‌گیری‌ها به فعالیت‌های خود در چین پایان داد

یاهو پس از لینکدین مایکروسافت به دومین شرکتی تبدیل شد که به خاطر چالش‌های فزاینده حقوقی و شرایط سخت فعالیت تجاری در چین ارائه خدمات خود را در این کشور متوقف کرد. کاربران چینی از تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) امکان دسترسی به خدمات این شرکت را از دست دادند.

به گزارش «نبض فناوری»، اولین بار رسانه‌های محلی چین از توقف سرویس‌دهی یاهو در این کشور خبر دادند. سخنگوی یاهو در ایمیلی به رویترز در این باره گفت: «با توجه به چالش‌های فزاینده شرایط تجارت و فضای حقوقی چین، مجموعه خدمات یاهو از تاریخ ۱ نوامبر دیگر از داخل چین در دسترس قرار نمی‌گیرد. یاهو به حقوق کاربران و اینترنت آزاد متعهد است. از کاربرانمان بابت حمایت‌هایشان سپاس‌گزاریم.»

یاهو در سال ۱۹۹۸ وارد چین شد و در سال ۲۰۱۲ طی قراردادی بخشی از سهام خود را به Alibaba واگذار کرد. این قرارداد باعث شد علی‌بابا به مدت ۴ سال فعالیت‌های یاهو چین را تحت برند یاهو در دست بگیرد. یاهو چین در ادامه سرویس ایمیل و پرتال وب خود را تعطیل کرد اما تا سال ۲۰۱۵ همچنان مرکزی برای تحقیق و توسعه جهانی در چین داشت. این شرکت در نهایت در سال‌های اخیر سطح فعالیت‌های خود را تا حد زیادی در کشور چین پایین آورده بود. در این اواخر فقط اپلیکیشن آب و هوا و برخی از بخش‌های خبری یاهو در این کشور فعال بودند.

یاهو به دلیل افزایش سخت‌گیری‌ها به فعالیت‌های خود در چین پایان داد

پکن اخیرا سخت‌گیری‌های جدیدی را در حوزه‌هایی مثل محتوا و حریم خصوصی علیه شرکت‌های اینترنتی اعمال کرده است. دوشنبه همین هفته، قانون جدید «محافظت از اطلاعات شخصی» اجرایی شد تا از حریم خصوصی اطلاعات کاربران در فضای آنلاین محافظت شود.

این اقدام یاهو در شرایطی رقم می‌خورد که مایکروسافت هم چند هفته پیش از پایان سرویس‌دهی لینکدین در چین خبر داد. این شرکت آخرین شبکه اجتماعی بزرگ آمریکایی بود که در چین فعالیت می‌کرد. لینکدین هم شرایط سخت تبعیت از قوانین این کشور را از جمله عواملی معرفی کرده بود که موجب پایان فعالیت‌های این شرکت در چین شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی