کد خبر: ۲۲۵۳۷
|
۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰

رقابت بوئینگ با اسپیس ایکس و آمازون بر سر شبکه پهن باند ماهواره‌ای

شرکت بوئینگ توانست پس از ۴ سال تاییدیه FCC را برای پروژه شبکه پهن باند ماهواره‌ای دریافت کند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از engadget، بوئینگ به رقابت با ارائه دهندگان اینترنت ماهواره‌ای از جمله شرکت‌های اسپیس ایکس و آمازون نزدیک‌تر می‌شود. FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) به برنامه بوئینگ برای راه اندازی یک پهن باند ماهواره‌ای مجوز داده است. این شبکه قرار است به مشتریان خانگی، تجاری و دولتی در ایالات متحده و سراسر جهان خدمات ارائه دهد. البته FCC پیشنهاد بوئینگ برای استفاده از فرکانس‌های خاص برای گفتگوی ماهواره به ماهواره را رد کرد.

این شرکت نگفته است که شبکه ماهواره‌ای اش دقیقا چه زمانی راه اندازی می‌شود و چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد. با این حال، بوئینگ در ارتفاعات بسیار بالاتر از Starlink اسپیس ایکس کار می‌کند. در این پروژه ۱۳۲ ماهواره در مدار پایین زمین، در ارتفاع ۶۵۶ مایلی پرواز می‌کنند. در همین حال، یک گروه ۱۵ ماهواره‌ای نیز در مدار غیرزمین ایستا بین ۱۷۰۰۰ هزار تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ مایل فعالیت دارند. این در حالی است که Starlink در ارتفاعات بین ۲۱۵ تا ۳۵۰ مایلی کار می‌کند و این موضوع ممکن است تاخیر در ارتباطات را افزایش دهد.

بوئینگ

این پروژه برای یک مدت طولانی در حال تحقیق و توسعه بوده است. رویترز خاطرنشان می‌کند که بوئینگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ درخواست تأییدیه کرد که با برخی مخالفت‌ها مواجه شد، در سال ۲۰۱۹، اسپیس‌ایکس از FCC خواست برنامه‌های بوئینگ را به دلیل احتمال «تداخل مضر» محدود یا کاملاً رد کند.  تاخیر در آمادگی سرویس‌های ماهواره‌ای یک امر رایج است، با این حال در این فرآیند بوئینگ صبوری‌هایی را از خود نشان داد.

پهنای باند ماهواره‌ای می‌تواند به بوئینگ کمک کند تا از واحد هوایی خود حداکثر استفاده را ببرد و تأثیر تأخیر‌ها یا سایر مشکلات را در تجارت هوایی خود کاهش دهد. همچنین بوئینگ نباید خیلی دیر به میدان‌های اینترنت ماهواره‌ای بپیوندد، زیرا آمازون، اسپیس ایکس، وان وب و دیگر شرکت‌ها یا در حال پرتاب ماهواره هستند یا برنامه‌های روشنی دارند. اگر بوئینگ زمان بیشتری را صرف کار و برنامه ریزی کند، ممکن است مشتریان مهم خود را از دست دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی