کد خبر: ۲۲۵۷۸
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

اولین اصلاحات اضطراری برای ویندوز11

مایکروسافت ویژگی‌های ویندوز 11 را که به دلیل تاییدیه منقضی شده از کار افتاده بود، برطرف می‌کند.

به گزارش« نبض فناوری»، مایکروسافت چندین ویژگی ویندوز 11 را (که پس از کشف گواهی منقضی شده در اوایل این هفته، بارگیری نشدند) برطرف کرده است. برخی از کاربران ویندوز 11 نمی‌توانند برنامه‌هایی مانند Snipping Tool، صفحه‌کلید لمسی یا پانل ایموجی را از (زمان منقضی شدن گواهی در 31 اکتبر) باز کنند. مایکروسافت در اوایل این هفته به کاربران ویندوز 11 در مورد مشکلات هشدار داد و اکنون یک به روز رسانی منتشر کرده است.

این مشکلات همچنین بر روی تایپ صوتی و بخش استارت و نکات ویندوز 11 تأثیر گذاشت. مایکروسافت اواخر دیروز آزمایش یک پچ برای مشکلات مربوط به آزمایش‌کنندگان نسخه بتا و پیش‌نمایش نسخه ویندوز 11 را آغاز کرد و اکنون رفع آن را برای همه کاربران ویندوز 11 امروز منتشر کرده است.

اگر از ویندوز 11 استفاده می کنید، امروز باید به روز رسانی KB5008295 به شما پیشنهاد شود و به طور خودکار از Windows Update نصب می شود. این پچ نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد و مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که تمام مشکلات مربوط به گواهی منقضی شده، از جمله صفحه حساب‌ها در ویندوز 11 با عدم بارگیری حالت S را برطرف می‌کند.

مایکروسافت پس از کشف مشکل تاییدیه در روز دوشنبه، نسبتا سریع این مشکلات را برطرف کرد. برای مایکروسافت غیرعادی است که پچ‌های out-of-band که برای سیستم‌عامل‌های ویندوز آن‌ها مرتبط با امنیت نیستند، صادر کند و این یکی از اولین اصلاحات اضطراری برای ویندوز 11 است.

آخرین پچ ویندوز 11 مایکروسافت تنها دو هفته پس از آن منتشر شد که این شرکت مجبور شد برای عملکرد CPU AMD در سیستم عامل اصلاح ایجاد کند. یک اشکال عملکرد پردازنده های Ryzen  را تا 15 درصد در برخی بازی ها کاهش می داد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی