کد خبر: ۲۲۵۹۳
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰

اعتراض به کنترل دیجیتالی کارمندان در انگلیس/ کارکنان دورکار با دوربین مداربسته کنترل می‌شوند

یک اتحادیه تجاری در انگلیس خواستار یافتن راه‌هایی برای مقابله با روند فزاینده کنترل و نظارت بر کارمندان در این کشور شد. این اتحادیه روند یادشده را ناقض حریم شخصی مردم دانست.

به گزارش «نبض فناوری»، زد دی نت اعلام کرد، یک نظرسنجی که به تازگی در انگلیس انجام شده نشان می دهد از هر سه انگلیسی یک نفر توسط کارفرمایش با ابزار دیجیتال کنترل شده و حتی اگر در منزل در حال کار کردن باشد این کنترل ادامه می یابد.

اتحادیه تجاری پروسپکت که در انگلیس حدود 150 هزار عضو دارد و اعضای آن از متخصصان حوزه فناوری، مهندسی، مدیریت، خدمات مدتی و صنایع مختلف دیگر هستند، اعلام کرده که نگران افزایش تعداد سازمان هایی است که از فناوری های کنترلی و نظارتی برای بررسی آنی عملکرد کارمندانشان استفاده می کنند.

نکته مهم این است که این کنترل ها بدون رضایت کارمندان انجام می شود و علیرغم اعتراض اتحادیه های کارگری و تجاری کارفرمایان تغییری در این روند انجام نداده اند.

نظرسنجی که بین بیش از 2400 کارمند انگلیسی توسط موسسه اوپینیوم انجام شده نشان می دهد 32 درصد از پاسخ دهندگان توسط کارفرمایان خود به طور قطعی کنترل می شوند. این رقم در آوریل سال 2021 برابر با 24 درصد بوده و حالا در عرض چند ماه هشت درصد بیشتر شده است.

استفاده از دوربین برای کنترل کارمندان دورکار در منزل هم از 5 درصد در شش ماه قبل به 13 درصد در حال حاضر افزایش یافته و بیم آن می رود که این رقم به سرعت بیشتر شود.

میزان کنترل دیجیتال کارکنان جوان تر بیش از همتایان مسن تر آنهاست. 48 درصد از پاسخ دهندگان 18 تا 34 سال گفته اند در محل کار تحت نظارت بوده اند. تداوم این روند می تواند موجب اضطراب و نگرانی های روحی و روانی کارمندان و کارکنان شود.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی