کد خبر: ۲۲۵۹۷
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

واتساپ امکان اتصال همزمان چند دستگاه مختلف به یک حساب‌کاربری را فراهم کرد

اکنون چند ماهی است که واتس‌آپ سرگرم تست قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد تا حساب‌کاربری خود را به دستگاه‌های ثانویه متصل نموده و بدون نیاز به آنلاین بودن اسمارت‌فونی که اپلیکیشن واتس‌آپ ابتدا روی آن نصب شده است؛ قادر به ارسال یا دریافت پیام باشند. اکنون با انتشار جدیدترین به‌روزرسانی واتس‌آپ برای هر 2 پلتفرم اندروید و iOS ویژگی فوق به‌طور رسمی در دسترس کلیه کاربران این پیام‌رسان قرار گرفته است.

به گزارش «نبض فناوری»، پیش از این کاربران قبل از آغاز گفتگو روی مرورگر وب متصل به حساب‌کاربری خود بایستی از اتصال اسمارت‌فون اصلی به اینترنت اطمینان حاصل می‌کردند. به منظور فعال‌سازی این ویژگی در اسمارت‌فون خود بایستی گزینه مربوط به آن که کماکان با عبارت “Beta” برچسب‌گذاری شده است را انتخاب کنید. با فعال‌سازی این مشخصه پیش از اتصال مجدد یک دستگاه جدید به حساب‌کاربری، ارتباط کلیه دستگاه‌ها با اکانت واتس‌آپ شما قطع می‌شود.

پس از برقراری اتصال، شیوه کارکرد برنامه تقریبا مشابه روال گذشته خواهد بود؛ با این تفاوت که شما فارغ از آن آنلاین یا آفلاین بودن اسمارت‌فون اصلی خود قادر به چت کردن خواهید بود. بعلاوه پیام‌ها و تماس‌ها نیز کماکان به‌صورت دوجانبه (end-to-end) رمزنگاری می‌شوند.

اکنون دستگاه‌های متصل به حساب‌کاربری تا 14 روز پس از آفلاین شدن اسمارت‌فون اصلی قادر به ارسال و دریافت پیام خواهند بود. این قابلیت احتمالا زمانی مفید واقع می‌شود که شما اسمارت‌فون خود را به‌طور موقت گم کرده و نیازمند برقراری ارتباط با سایرین از طریق واتس‌آپ هستید. همچنین در صورت اتمام شارژ باتری اسمارت‌فون و دسترسی به یک دستگاه کامپیوتر متصل به اکانت خود کماکان می‌توانید از پیام‌رسان واتس‌آپ استفاده کنید.

واتساپ امکان اتصال همزمان چند دستگاه مختلف به یک حساب‌کاربری را فراهم کرد

متاسفانه یکی از محدودیت‌های موجود روی سیستم‌عامل iOS این است که کاربران از طریق دستگاه متصل به اکانت خود قادر به حذف پیام‌ها یا رشته گفتگوهای خود نخواهند بود. محدودیت دیگر این است که اتصال یک تبلت یا اسمارت‌فون ثانویه به حساب‌کاربری کماکان مقدور نیست.

واتساپ امکان اتصال همزمان چند دستگاه مختلف به یک حساب‌کاربری را فراهم کرد
 

فعال‌سازی مشخصه آزمایشی اتصال چند دستگاه به اکانت واتس‌آپ

به منظور بررسی قابلیت فوق، جدیدترین ورژن اپلیکیشن واتس‌آپ را دریافت نموده و پس از اجرای برنامه روی منوی دارای نماد سه‌نقطه ضربه بزنید. سپس گزینه Linked devices را لمس کرده و مشخصه مذکور را فعال نمایید.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی