کد خبر: ۲۲۶۱۲
|
۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۸

فناوری‌های ایران در حوزه آب و فاضلاب به هیات کنیایی معرفی شد

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب، دستاوردهای حوزه آب و فاضلاب را به هیات کنیایی معرفی کرد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب نشستی با حضور جمعی از فعالان فناور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار کرد که در آن هیئتی ۱۰نفره از کنیا نیز شرکت داشتند.

عبدالرضا مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست هدف از شکل‌گیری کانون‌ هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلابپ را تکمیل زنجیره ایده تا بازار در حوزه‌های مختلف فناوری و صنعت دانست و گفت: این کانون‌ها که در ابتدا با استفاده از ظرفیت‌های دولتی تاسیس شدند، مسیر خود را با تمرکز بر بخش خصوصی اصلاح کردند.

وی با اشاره به بازارسازی و رفع نیازهای فناورانه به عنوان محوری‌ترین فعالیت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازاردر دور جدید، ادامه داد: این کانون‌ها در حوزه‌های حیاتی و راهبردی شکل می‌گیرند و ناظر به توسعه بازار و رفع نیازهای فناورانه، ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را فراهم می‌کنند.

وی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب را یکی از همین کانون ها برشمرد و افزود: در حال حاضر کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار حوزه آب و فاضلاب، در کنار ۲۵ کانون دیگر، در مسیر توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی، رفع نیازهای فناورانه و هم‌افزایی میان فعالان این حوزه فعال است.

ایجاد زیست‌بومی برای فعالان دانش صنعت و بازار آب و فاضلاب

در بخش دیگری از این نشست علی اصغر قانع رئیس کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌های این کانون برای بازارسازی و ارائه توانمندی‌های فناورانه ایران‌ساخت در ابعاد بین‌المللی گفت و ادامه داد: این کانون که نهادی غیر انتفاعی بوده و زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعال است، تلاش می‌کند ضمن هم‌افزایی همه ارکان صنعت آب و فاضلاب، دانش این حوزه را به فناوری پیوند دهد و راه‌کارهای اثربخشی را برای حل مشکلات این صنعت ارائه کند.

قانع، با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه آب و فاضلاب رفع موانع پیش روی توسعه فناورانه و مسایل موجود در صنعت آب و فاضلاب از دیگر اهداف ایجاد این کانون است.

وی ایجاد تعامل و هم‌افزایی میان بخش‌های اثرگذار زنجیره دانش تا محصول این حوزه را یکی از مهم‌ترین اهداف کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار این حوزه دانست و گفت: شکل‌دهی و توسعه نظام ملی نوآوری در کنار کمک به بهبود تعامل میان نهادهای عرضه و تقاضای فناوری‌های مرتبط را دنبال می‌کند.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب از قابلیت‌های رقابتی شرکت‌های داخلی فعال در این حوزه گفت و ادامه داد: این کانون با ایجاد مزیت رقابتی مبتنی بر فناوری و نوآوری در سطح بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و بهبود فضای کسب‌وکار کشور در حوزه آب و فاضلاب زمینه را برای بازارسازی داخلی از یک سو و ایجاد بازار در ابعاد بین‌المللی ایجاد کرده است. بر همین اساس، نیز با هماهنگی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه آب و فاضلاب، بستری ایجاد شد که دستاوردهای ایران‌ساخت به مسئولان و مشتریان بالقوه این فناوری از کشور کنیا معرفی شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
یعنی قراره کنیا هم نابود بشه ؟؟؟؟
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی