کد خبر: ۲۲۶۵۱
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰

نتیجه نظرسنجی توییتری ماسک مشخص شد: موافقت اکثر کاربران با فروش سهام تسلا

مدیرعامل تسلا از طریق یک نظرسنجی توییتری از دنبال‌کنندگان خود پرسیده بود که آیا باید ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را بفروشد تا مالیات سنگین دارایی‌های خود را پرداخت کند یا نه. حالا نتیجه آن مشخص شده و ۵۷.۹ درصد از دنبال‌کنندگان ایلان ماسک معتقدند او باید بخشی از سهام خود در تسلا را بفروشد و مالیات بپردازد.
به گزارش« نبض فناوری»، ماسک پس از پایان نظرسنجی در توییتی نوشت: «برای پذیرش هر نتیجه‌ای آماده شده بودم.» ثروتمندترین فرد دنیا به‌تازگی در توییتی اعلام کرده بود که اگر کاربران موافق باشند او ۱۰ درصد از سهام خود را می‌فروشد. ماسک قبلا گفته بود که ظرف سه ماه آینده به سررسید قراردادهای اختیار معامله بزرگی می‌رسد که مالیات زیادی را مشمول حال او می‌کند. در نتیجه، فروش بخشی از سهام تسلا می‌تواند در پرداخت این مالیات به کمک او بیاید.
 
ایلان ماسک تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۷۰.۵ میلیون سهام تسلا داشت که فروش ۱۰ درصد آن معادل ۲۱ میلیارد دلار خواهد بود. بنابراین کاربران توییتر با شرکت در این نظرسنجی که در نهایت بیش از ۳.۵ میلیون رای دریافت کرد، سرنوشت ۲۱ میلیارد دلار را تعیین کردند. ماسک در توییت دیگری در پاسخ به نظرسنجی خود تاکید کرد که از هیچ محلی حقوق یا مزایا دریافت نمی‌کند و تنها دارایی‌اش سهام است. در نتیجه، برای پرداخت مالیات راهی جز فروش سهم ندارد.
 
سناتورهای دموکرات آمریکا در طرحی که به تازگی از آن رونمایی کرده‌اند پیشنهاد دریافت مالیات از سهام و سایر دارایی‌های قابل معامله را مطرح کرده بودند تا به برنامه مخارج اجتماعی بایدن کمک کنند. این طرح همچنین قرار است راه گریز ثروتمندان از پرداخت مالیات سهام را ببندد.
 
«ران وایدن»، رئیس کمیته مالی سنا که از بانیان طرح دریافت مالیات از ثروتمندان است، در واکنش به نظرسنجی ایلان ماسک نوشت: «پرداخت یا عدم پرداخت مالیات توسط ثروتمندترین فرد دنیا نباید به نتیجه یک نظرسنجی توییتری وابسته باشد. زمان آن رسیده که از درآمد میلیاردرها مالیات دریافت کنیم.»
منبع:باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: ماسک توییت تسلا
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید محمد
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
سلام چطور سهام این ماسک را بخرم پولش رو دارم یعنی الان باید برم آمریکا
۵۰ میلیون دلار دارم الان
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی