کد خبر: ۲۲۶۶۲
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۸

مشاهده گلوله آتشین در بازگشت فضانوردان از فضا+فیلم

هنگام بازگشت فضانوردان با استفاده از کپسول اسپیس ایکس به زمین، گلوله آتشین در آسمان مشاهده شد.

به گزارش «نبض فناوری»، صدها تن از ساکنان جنوب می سی سی پی گزارش دادند که کپسول اسپیس ایکس را در حوالی ساعت 9:30 بعد از ظهر دوشنبه مشاهده کرده اند که وارد جو زمین شده است.

خدمه ای متشکل از چهار فضانورد عصر روز گذشته با موفقیت به زمین بازگشتند و در خلیج مکزیک در سواحل پنساکولا در داخل کپسول SpaceX Crew Dragon نشستند. بازگشت آنها به سیاره زمین به اقامت بیش از شش ماهه در ایستگاه فضایی بین المللی پایان می دهد و راه را برای پرتاب خدمه چهار نفره دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی در هفته آینده هموار می کند.

 این گروه در 23 آوریل بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس، بخشی از ماموریتی به نام Crew-2 به ایستگاه فضایی پرتاب شدند.

چنین سفرهایی بخشی از قرارداد اسپیس ایکس با ناسا از طریق برنامه خدمه تجاری آژانس فضایی است، ابتکاری که شرکت های خصوصی را موظف می کند فضانوردان ناسا و شرکای بین المللی را به و از ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کنند. اسپیس ایکس اولین خدمه دو نفره خود را در می 2020 به ایستگاه پرتاب کرد، بخشی از یک پرواز آزمایشی برای اثبات ایمنی کپسول Crew Dragon خود که برای پرتاب از بالای موشک فالکون 9 این شرکت طراحی شده است. پس از آن، مأموریت Crew-1 SpaceX در نوامبر 2020 انجام شد که یک خدمه چهار نفره را برای حضور شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی