کد خبر: ۲۲۶۸۲
|
۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۰

تمامی مدل‌های سری گلکسی S22 سامسونگ با تراشه اسنپ‌دراگون 898 عرضه خواهند شد

افشای شایعات، اطلاعات و اخبار متعدد پیرامون سری گلکسی S22 سامسونگ از مدت‌ها قبل آغاز شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست‌ها در اوایل سال آینده میلادی معرفی خواهند شد. بعلاوه چند روز قبل تصاویری از اسمارت‌فون گلکسی S22 اولترا همراه با قلم S Pen منتشر شد. اما آخرین شایعه منتشر شده به ادعایی بسیار عجیب اشاره دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس اعلام وبسایت آلمانی LetsGoDigital، اطلاعات ارسالی توسط یکی از کارمندان سابق سامسونگ با نام مستعار Super Roader سروصدای زیادی را به‌راه انداخته است. به گفته وی شرکت سامسونگ احتمالا در تدارک استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون 898 کوالکام برای کلیه دستگاه‌های سری گلکسی S22 در سراسر جهان است. بدین‌ترتیب غول کره‌ای از به‌کارگیری تراشه بومی اگزینوس در پرچم‌داران آینده سری گلکسی S22 صرفنظر خواهد کرد.

بی‌تردید نام Super Roader موجب جلب‌توجه مخاطبان و خصوصا افرادی می‌شود که اطلاعات لو رفته پیرامون خانواده گلکسی S22 را از نزدیک دنبال کرده‌اند. این کارمند سابق سامسونگ چند روز قبل ضمن بیان برخی تفاوت‌های کلیدی میان اسمارت‌فون‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس به مقایسه این گجت‌ها با گلکسی S22 اولترا پرداخت. به‌نظر می‌رسد که اظهارات وی با اطلاعات لو رفته پیرامون گلکسی S22 اولترا طی روزهای اخیر مطابقت دارند.

شرکت سامسونگ برای اسمارت‌فون‌های پرچم‌د‌ار خود در اکثر مناطق جهان به‌طور معمول از تراشه‌های بومی اگزینوس استفاده می‌کند و مدل‌های عرضه شده در ایالات‌متحده و چندین بازار کلیدی دیگر نیز بر تراشه‌های اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام متکی هستند. بنابراین کنار گذاشتن کامل تراشه‌های اگزینوس اقدامی بی‌سابقه از سوی سامسونگ به‌شمار می‌رود.

به‌عنوان مثال سری گلکسی S21 در کشورهای ایالات‌متحده، کانادا، چین و ژاپن با تراشه اسنپ‌دراگون 888 عرضه می‌شود؛ اما مدل‌های مجهز به تراشه اگزینوس 2100 در سایر مناطق جهان قابل دسترس خواهند بود. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تراشه آینده اسنپدراگون 898 در روز 30 نوامبر (9 آذر ماه) معرفی خواهد شد. بنابراین تا موعد رونمایی کامل از تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام تنها چند هفته زمان باقی مانده است.

تمامی مدل‌های سری گلکسی S22 سامسونگ با تراشه اسنپ‌دراگون 898 عرضه خواهند شد

ظاهرا کمبود مداوم تراشه در جهان موجب طرح چنین شایعه غیرمنتظره‌ای شده است. این مشکل در پی شیوه فراگیر بیماری کووید 19 در جهان آغاز شد و تمامی بخش‌های صنعت را تحت تاثیر قرار داد.

به گفته Super Roader تولید تراشه اگزینوس 2200 به منزله اقدامی کاملا چالش‌برانگیز برای سامسونگ محسوب می‌شود. در واقع کارمند سابق سامسونگ ادعا می‌کند که کمپانی در زمان عرضه سری گلکسی S22 تراشه‌های مورد نیاز خود را به میزان کافی در اختیار نخواهد داشت. این موانع وخیم در زمینه تولید احتمالا اصلی‌ترین دلیل بروز تاخیرات نابه‌هنگام در معرفی اسمارت‌فون گلکسی S21 FE به‌شمار می‌روند.

استفاده از پکیج جذاب و جاه‌طلبانه GPU احتمالا یکی از موانع اصلی برای تولید تراشه اگزینوس 2200 محسوب می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه آینده سامسونگ مجهز به پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای AMD RDNA2 بوده و برای نخستین بار در دستگاه‌های موبایلی از فناوری ردیابی پرتوی پشتیبانی خواهد کرد. این پدیده موجب جلب توجه بسیاری از کاربران شده و انتشار نتایج امیدوارکننده تست‌های بنچمارک نیز چنین وضعیتی را تشدید نموده است.

رونمایی احتمالی از سری گلکسی S22 طی روز 8 فوریه (19 بهمن ماه) یکی دیگر از نظریات جالب ارائه شده توسط Super Roader قلمداد می‌شود. این شایعه با اطلاعاتی که پیش‌تر توسط Jon Prosser؛ کارشناس وبسایت FrontPageTech منتشر شده بود؛ مطابقت دارد. به گفته وی رویداد آینده Galaxy Unpacked احتمالا در اوایل فوریه سال 2022 برگزار خواهد شد. بعلاوه Super Roader از آغاز عرضه جهانی سری گلکسی S22 در روز 18 فوریه (29 بهمن ماه) خبر داده است. با توجه به جدول زمانی معمول برای عرضه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ، تاریخ مورد اشاره کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. به غیر از سال 2021، اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار پیشین گلکسی غالبا در ماه فوریه معرفی شده‌اند.

اگرچه کنار گذاشتن تراشه اگزینوس و استفاده مطلق از تولیدات کوالکام، اقدامی کاملا غیر قابل‌قبول از سوی سامسونگ به‌نظر می‌رسد؛ اما شخص خبرچین برای چنین تغییر عمده‌ای یک دلیل نسبتا قانع‌کننده را ارائه می‌دهد. اطلاع از نظرات دست‌اندرکاران صنعت و افشاگران امری جالب‌توجه به‌شمار می‌رود. پیش‌تر گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اگزینوس 2200 حتی مورد توجه شرکت مخابراتی ورایزن نیز قرار گرفته است. بر اساس گزارشات، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی در ایالات‌متحده برای نخستین بار تمایل خود برای فروش نسخه غیر اسنپ‌دراگونی پرچم‌داران سامسونگ را ابزار نموده است. با این‌حال در آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون خانواده گلکسی S22 منتشر خواهد شد.

آپدیت اول: به‌نظر می‌رسد که انجمن GalaxyClub.nl نیز بر این باور است که سامسونگ به‌دنبال عرضه مدل‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون در بازارهای بیش‌تری نسبت به گذشته است؛ اما ظاهرا عرضه نسخه مجهز به تراشه اگزینوس نیز کماکان منتفی نخواهد بود.

آپدیت دوم: یک خبرچین مشهور با نام Ice Universe از طریق انتشار توئیتی اعلام کرد که اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S22 مجهز به تراشه اگزینوس کماکان در برخی بازارها و مناطق عرضه خواهند شد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی