کد خبر: ۲۲۶۸۷
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

ورود سامسونگ به فناوری متاورس

سامسونگ رم نسل بعدی خود را برای گوشی‌ها و متاورس معرفی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ نسل بعدی فناوری رم خود را که برای دستگاه‌های موبایل ساخته شده، معرفی کرده که می‌تواند در گوشی‌های هوشمند آینده و همچنین در سرورها، اتومبیل‌ها و «متاورس» استفاده شود.

در حالی که در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ اشاره ای نشده است که تراشه های RAM جدید LPDDR5X چگونه می توانند به مردم کمک کنند تا به "واقعیت دیجیتال" وارد شوند، این فناوری باید به کارکرد سریع تر و دوام بیشتر دستگاه ها کمک کند.

با کنار گذاشتن کلمات کلیدی مانند متاورس، هوش مصنوعی و G5، سامسونگ وعده بهبودهای واقعی در سرعت و مصرف انرژی داده است: می گوید رم نسل بعدی آن 1.3 برابر سرعت پردازش بیشتری نسبت به نسل قبلی LPDDR5 خواهد داشت. این رم تراکم بالاتر (تا 64 گیگابایت در هر تراشه) و 20 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل گذشته مصرف خواهد کرد. به گفته سامسونگ، برخی از این پیشرفت‌ها را می‌توان با فرآیند 14 نانومتری جدیدی که برای ساخت تراشه‌ها استفاده می‌کند، تطبیق داد. همچنین، با وجود تمام نکاتی که در مورد متاورس وجود دارد، مصرف انرژی کمتر و عملکرد بهتر در واقع می‌تواند به هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی با پردازنده‌های داخلی یا تلفن‌هایی که آن دستگاه‌ها را هدایت می‌کنند کمک کند.

سامسونگ نسل بعدی فناوری رم خود را که برای دستگاه‌های موبایل ساخته شده معرفی کرده که می‌تواند در گوشی‌های هوشمند آینده و همچنین در سرورها، اتومبیل‌ها و «متاورس» استفاده شود. در حالی که در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ اشاره ای نشده است که تراشه های RAM جدید LPDDR5X چگونه می توانند به مردم کمک کنند تا به "واقعیت دیجیتال" وارد شوند، این فناوری باید به کارکرد سریع تر و دوام بیشتر دستگاه ها کمک کند.

سامسونگ وعده بهبودهای واقعی در سرعت و مصرف انرژی داده است و می گوید رم نسل بعدی آن 1.3 برابر سرعت پردازش بیشتری نسبت به نسل قبلی LPDDR5 خواهد داشت. تراکم بالاتر (تا 64 گیگابایت در هر تراشه) و 20 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل گذشته مصرف خواهد کرد. به گفته سامسونگ، برخی از این پیشرفت‌ها را می‌توان با فرآیند 14 نانومتری جدیدی که برای ساخت تراشه‌ها استفاده می‌کند، تطبیق داد. همچنین، با وجود تمام نکاتی که در مورد متاورس وجود دارد، مصرف انرژی کمتر و عملکرد بهتر در واقع می‌تواند به هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی با پردازنده‌های داخلی یا تلفن‌هایی که آن دستگاه‌ها را هدایت می‌کنند کمک کند.

سامسونگ بلافاصله به درخواست شفاف سازی در مورد بهبود فرآیند 14 نانومتری در مقابل تراشه های رم نسل قبلی خود که به عنوان «کلاس 10 نانومتری» به بازار عرضه شده بود، پاسخ نداد، به این معنی که این فرآیند بین 10 تا 20 نانومتر بود.

سامسونگ اعلام نکرده که چه زمانی تراشه‌های رم LPDDR5X برای تولیدکنندگان (از جمله بخش تلفن‌های سامسونگ) در دسترس قرار خواهند گرفت، اما AnandTech حدس می‌زند که این تراشه‌ها در حدود سال 2023 در دستگاه‌ها نمایش داده می‌شوند. مانند DDR5 با قدرت معمولی که راه خود را باز کرده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی