کد خبر: ۲۲۷۱۶
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

آمازون به دنبال تسویه تحقیقات آنتی تراست اتحادیه اروپا

آمازون تصمیم دارد تحقیقات آنتی تراست اتحادیه اروپا را تسویه کند تا به این ترتیب ازجریمه ای کلان و دستورات برای تغییر عملکردهای کسب و کاری اش اجتناب کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، کمیسیون اتحادیه اروپا در نوامبر سال گذشته بزرگترین خرده فروشی آنلاین جهان را متهم کرد با سوءاستفاده از اندازه، قدرت و داده‌های خود محصولات خود را ترویج می‌کند و به طور ناعادلانه به مزیت رقابتی بر فروشندگانی دست می‌یابد که در پلتفرم آنلاین اش کالاهایشان را عرضه کرده‌اند.

همچنین اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره عملکرد آمازون برای ترجیح محصولات خودش بر خرده فروشان حاضر در پلتفرمش آغاز کرد که از سرویس‌های لجستیک و ارسال محموله این شرکت استفاده می‌کنند.

به گفته منابع آگاه، آمازون مشغول مذاکرات اولیه با مجریان قانون رقابت اتحادیه اروپا است و امتیازاتی برای برطرف کردن نگرانی‌های آنان ارائه کرده است.

مذاکرات تسویه ممکن است ماه‌ها طول بکشد و هیچ تضمینی وجود ندارد دو طرف به توافق دست یابند. این درحالی است که قبلاً گوگل با مارگارت وستاگر رئیس کمیسیون آنتی تراست اتحادیه اروپا مذاکره کرد و موفق نشد.

وستاگر موضع سختگیرانه ای نسبت به اپل و فیس بوک نیز دارد. وی در سال ۲۰۱۷ میلادی به تمایل آمازون برای اعطای امتیازات جهت تسویه تحقیقات در قراردادهای توزیع با ناشران کتاب‌های الکترونیکی در اروپا اشاره کرده بود. بعداً این امتیازات از سوی اتحادیه اروپا قبول شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا می‌تواند تا سقف ۱۰ درصد درآمد جهانی شرکت‌ها را به عنوان جریمه تعیین کند. با توجه به درآمد سال گذشته شرکت پیش بینی می‌شود مبلغ چنین جریمه ای برای آمازون به ۳۸.۶ میلیارد دلار برسد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی